خبرهای داغ:
سردار مجیدی:

معرفی شهدا باید آمیخته با کارهای هنری باشد/ ۵۵۰۰ یادواره شهید در استان همدان برگزار شد

همدان- فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه کار فرهنگی کاری حساس، حیاتی و تأثیرگذار است، گفت: اگر می‌خواهیم شهدا را معرفی کنیم باید کارهای ما آمیخته با کارهای هنری شود.
کد خبر: ۹۵۴۵۴۵۴
|
۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی در همایش دبیران کنگره شهدای کشور با اشاره به اقدامات انجام شده برای برگزاری نخستین کنگره شهدای استان همدان در ۱۱ سال پیش اظهار کرد: از آنجا که قرار شد استان‌ها کنگره‌های بعدی را برگزار کنند مسئله برگزاری کنگره شهدای استان نیز در سال۱۴۰۰ به ما ابلاغ شد.

وی ضمن قدردانی از مسئولین افزود: در راستای روند اقدامات انجام شده برای برگزاری دومین کنگره شهدای استان، سازماندهی انجام شد و تلاش شد محوریت کار با سپاه باشد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند باید پیام شهدا را به دل‌ها رسانده و به جوانان و نوجوانان انتقال دهیم، گفت: اگر مسئولان حفظ آثار استان‌ها این صحبت رهبر معظم انقلاب را مد نظر داشته باشند آن وقت متوجه می‌شوند این کار، کار سختی است.

وی با اشاره به اینکه کار فرهنگی کار حساس، حیاتی و تأثیرگذار است، ابراز کرد:  در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتیم ایشان در بین همه کارها به مسائل فرهنگی هنری توجه ویژه‌ای دارند و در بین اقدامات ما برای انجام دومین کنگره شهدا نیز به بحث تالیف کتاب‌ها و کارهای هنری انجام شده توجه کردند.

سردار مجیدی ضمن تقدیر از حمایت‌های سردار آزادی و راهنمایی ایشان برای برگزاری دومین کنگره شهدای استان همدان، عنوان کرد: استان همدان شهدای بسیاری تقدیم اسلام کرده است و برخی از شهدای ما در استان نبودند و یا اینکه مانند شهید شهبازی اصفهانی بودند اما فرمانده سپاه همدان شدند، ما باید تلاش کنیم تا آنها را معرفی کنیم؛ همچنین اگر می‌خواهیم شهدا را معرفی کنیم باید کارهای ما آمیخته با کارهای هنری شود.

وی با اشاره به ساخت فیلم برای شهدایی مانند شهید همدانی و دیگر شهدای مطرح استان همدان بیان کرد: کار هنری و فرهنگی کار سختی است اما همه این سختی‌ها با مدد شهدا وقتی پای کار می‌رویم از بین می‌رود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه ۵ هزار و ۵۰۰ یادواره شهید از یک سال و نیم گذشته برگزار کردیم که ۲ هزار مورد از آن به صورت مدرسه محور برگزار شده است، گفت: در کنگره شهدا تصمیم گرفتیم دیگر یگان‌های نظامی را هم درگیر کنیم به همین خاطر هر کدام از آنها یک پیش اجلاسیه برای خود برگزار کردند.

وی بیان کرد: از دانشگاهیان نیز خواستیم در این حوزه فعال شوند، در این بخش نیز ۸۰۰ مقاله ارسال شد که بررسی آنها نتیجه بسیار خوبی داشت، بنابراین نیاز است از این دست اقدامات بیشتر استفاده شود.

سردار مجیدی ابراز کرد: با یک یا دو کنگره نمی‌توان به طور کامل شهدا را معرفی کرد؛ باید تلاش بیشتری کنیم تا بتوانیم زوایای زندگی شهدا را معرفی کنیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار