خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام عباسی عنوان کرد

موقوفات ملایر یکی از ارکان اصلی توسعه و زیرساخت‌های شهری

همدان- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر گفت: موقوفات شهرستان ملایر یکی از ارکان اصلی توسعه و زیرساخت‌های شهری است.
کد خبر: ۹۵۴۵۳۸۵
|
۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام ابوذر عباسی در همایش یاوران وقف ملایر، موقوفات شهرستان ملایر را یکی از ارکان اصلی توسعه و زیرساخت‌های شهری دانست و اظهار کرد: موقوفات شهرستان بخش قابل توجهی از سرانه عرصه‌های آموزشی، درمانی، خدماتی، اداری، امنیتی، انتظامی، ورزشی و فضای سبز و همچنین عرصه مساکن مهر را در اختیار قرار داده است.

وی گفت: موقوفات ملایر هشتمین موقوفه پردرآمد و وسیع در زمینه موقوفات ارزشمند در سطح کشور است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان براساس نظر اداره تحقیق سازمان اوقاف به اجرای نیت واقف طبق وقف‌نامه می‌پردازد و کم کاری نسبت به این موضوع نشده است، تأکید کرد: یک ارگان بازرسی به نام مفید راهبر از طرف دفتر مقام معظم رهبری به صورت سالانه عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه را بررسی می‌کند.

وی به توافقات این اداره با دیگر دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری برای انجام پروژه‌های مختلف اشاره و بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۲۰۰ قطعه زمین هر قطعه به ارزش حدودی ۲ میلیارد تومان در راستای ایجاد زیرساخت توسعه شهری به شهرداری تحویل دادیم.

عباسی کمک به آسفالت معابر شهری، تأمین هزینه‌های عمرانی مدرسه موقوفه سیف‌الدوله، هزینه تعمیر و نگهداری پارک بانوان، اطعام دهی به فقرا و تأمین کمک هزینه درمان بیماران نیازمند براساس نیت واقف را از جمله اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برشمرد.

وی با تأکید بر اینکه در کل کشور هیچ زمینی بدون مجوز و دستور نماینده ولی فقیه به کسی واگذار نمی‌شود، گفت: طبق دستورالعمل سازمان اوقاف و امور خیریه زمین برای ساخت مسکن فقط در قالب تعاونی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر خاطرنشان کرد: برای ساخت ۷۲۶ واحد مسکونی با برآورد هزینه ۲۰۰۰ میلیارد تومان با ارتش جمهوری اسلامی ایران مشارکت کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات