خبرهای داغ:

برگزاری نشست استانی هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد خوزستان

اولین نشست استانی هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد استان با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۵۰۵۲
|
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، نخستین جلسه هم‌اندیشی مدیر کل حفاظت محیط زیست با نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد استان خوزستان در روز چهارشنبه ۱۲ مهرماه در محل اداره کل حفاظت محیط زیست برگزار شد.

در این نشست داود میرشکار مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان بر اهمیت کار فعالان عرصه‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: مجموعه محیط زیست و فعالان این حوزه دغدغه‌ها و دلخوشی‌های از یک جنس دارند، آنچه که باعث خوشحالی کارکنان محیط زیست می‌شود باعث خوشحالی و دلگرمی مجموعه فعالان بوده و آنچه که به محیط زیست آسیب برساند موجب ناراحتی هر دو گروه است و این دیدگاه مشترک بین محیط زیست و فعالان وجود دارد که هر دو حافظ محیط زیست و بالعکس مقابل تخریب و آلودگی‌ها می‌ایستادگی می‌کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در ادامه به دیدگاه و نظر خود در حوزه سازمان‌های مردم نهاد پرداخت و گفت: افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، انسان‌هایی ویژه‌ای هستند که خداوند متعال یک ویژگی فراتر از دیگران در آن‌ها قرار داده که بدون چشمداشت در عرصه‌های مهم اجتماعی فعالیت می‌کنند تا اثرات مثبتی برای جامعه خود داشته باشند.

وی ادامه داد: کاری که شما در حوزه فعالیت‌های اجتماعی و محیط زیست انجام می‌دهید کمک به جامعه برای نشان دادن مسیر صحیح در حفظ محیط زیست و سلامت اجتماع می‌باشد.

او در بخش دیگری از سخنان خود به ارزش کار سازمان حفاظت محیط زیست اشاره کرد و گفت: تهدید‌های زیادی در این حوزه وجود دارد و این سازمان از امکانات محدودی برای برخورد با این تهدید‌ها در اختیار دارد و کمک شما سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند بخش‌هایی از این محدودیت‌ها را جبران نماید.

میرشکار در بخش دیگری از سخنان خود به تهدید‌های زیست محیطی اشاره کرد و گفت: امروزه تهدیدات زیست محیطی متنوع و گسترده شده‌اند و باید برای برخورد‌ها این تهدید‌ها از ایده‌های نو استفاده کنیم و این ایده‌های نو در چنین نشست‌ها و هم اندیشی‌هایی با فعالانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، ممکن می‌گردد.

او از فعالان محیط زیست خواست تا ایده‌ها و تجربیات خوب و مناسبی که در عرصه حفاظت از محیط زیست کسب کرده‌اند را با مجموعه محیط زیست استان به اشتراک بگذارند و در رسیدن به اهداف سازمانی، این مجموعه را یاری نمایند.

در ادامه این نشست داوودی مسئول خانه سمن‌های استانداری خوزستان از فعالان عرصه محیط زیست خواست تا مطالبات خود را بر اساس توان و شرح وظایف مجموعه‌ها و دستگاه‌ها داشته باشند و بر اساس اطلاعات صحیح از مجموعه که در آن حوزه فعالیت می‌نمایند داشته باشند.

در ادامه هر یک از نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد استان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های زیست محیطی حوزه فعالیت خود را بیان نمودند.
در پایان مدیر کل و معاونین محیط زیست انسانی و طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز به پرسش‌های مطرح شده پاسخ دادند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار