خبرهای داغ:
شریفیان:

پیام مولانا برای نجات بشریت آمده است

همدان-استاد رشته زبان و ادبیات فارسی و عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: پیام مولانا آنچنان خوب و عمیق است که برای نجات بشریت آمده است.
کد خبر: ۹۵۴۴۹۹۶
|
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر مهدی شریفیان در ویژه‌برنامه «مولانا، پارسی گویِ جهان کوی» که به مناسبت بزرگداشت مولانا در شهرستان بهار برگزار شد، به آموزه‌های مدرن مولانا برای انسان امروز اشاره و اظهار کرد: مولانا یکی از برجسته‌ترین شعرای ایران و جهان است که همیشه پیام آن ماندگار و جاویدان است و می‌تواند برای ما انسان‌ها الهام بخش باشد.

وی تصریح کرد: مثنوی معنوی مولانا اثری است که ظلم، بی‌عدالتی، تبعیض، فقر و... در آن نیست و پیام مولانا درمثنوی معنوی پیام جهانی است، چراکه پیام اسلام و پیامبر(ص)، پیام جهانی است، پیام مولانا آنچنان خوب و عمیق است که برای نجات بشریت آمده است.

استاد رشته زبان و ادبیات فارسی و عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان افزود: مولانا پیام حقیقت اسلام را درک وتجربه کرده و با زبان شیرین و شیوای فارسی برای بشریت به یادگار گذاشته است و مثنوی معنوی بدون تردید تفسیری از قرآن کریم است.

در این برنامه دکتر محمد صفایی، مریم عباسی، جواد نوری و سید مجتبی هادئی  به ایراد سخنرانی با عنوان سیما و چهره پیر در مثنوی، مولانا و طوفان شمس و مولوی و زبان فارسی و نقش آن در وحدت اقوام ایرانی و بررسی وضعیت تاریخی و اجتماعی زمان مولوی پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار