همزمان باهفته وحدت و در سالروز میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و رئیس مکتب تشیع حضرت امام جعفر صادق(ع) مراسم جشنی در حسینیه ثارالله نیکشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۴۹۱۹
|
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵

به گزارش خبرنگاربسیج از نیکشهر، سرهنگ پاسدار حسین نکویی فرمانده سپاه ناحیه نیکشهر ضمن تبریک بمناسبت هفته وحدت و این ایام فرخنده گفت: ماه ربیع الاول همانگونه که از اسم آن پیداست بهار ماه‌ها می‌باشد ،به جهت اینکه آثار رحمت خداوند در آن هویداست ؛در این ماه ذخایر برکات خداوند و نورهای زیبای او بر زمین فرود آمده است ،زیرا میلاد رسول خدا در این ماه است و می‌توان ادعا کرد که از اول آفرینش زمین رحمتی مانند آن به خود ندیده است.

وی افزود: دو مناسبت مهم ماه ۱۷ ربیع الاول ولادت پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) می‌باشد. مشهور میان علمای امامیه آن است که روز هفدهم ربیع الاول روز ولادت با سعادت رسول خدا حضرت محمد(ص) و معروف آن است که ولادتش در مکه معظمه واقع شده است و زمان ولادتش هنگام طلوع فجر روز جمعه سنه عام الفیل بوده است.

نکوئی در ادامه اذعان کرد: همچنین در چنین روزی در سال ۸۳ هجری قمری ولادت امام صادق علیه السلام واقع شده است و از این جهت نیز بر اهمیت این روز افزوده شده است در مجموع ربیع الاول از ماه‌های بسیار پربرکت و پرخاطره است که سزاوار از همه علاقمندان مکتب اهل بیت علیهم السلام آن را اجر نهند و گرامی بدارند.

ارسال نظرات