مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج آشتیان
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج آشتیان گفت: ارزش‌ها، اعتقادات و باورهای دینی به عنوان‌ موتور محرک انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۵۴۴۸۷۸
|
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

حجت الاسلام علی باقری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در آشتیان؛ ضمن تبریک میلاد باسعادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلّم و امام جعفر صادق عليه السلام و هفته وحدت گفت: از مهم‌ترین کارکردها و مولفه‌های سیاسی و اجتماعی وحدت‌ در امت اسلامی می‌توان به اقتدارآفرینی و بازدارندگی، همبستگی و انسجام بخشی، هويت بخشی و تقویت روح جمعی و تقویت سرمایه اجتماعی و مشروعیت و مقبولیت نظام سیاسی در پیشبرد انقلاب اسلامی در رسیدن به قله‌های انقلاب اشاره کرد.

وی افزود: امروزه تغییرات در عرصه جهانی، منجر به‌ تغییر در مؤلفه‌های قدرت گردیده است. بارزترین موارد این تغییرات عبارتند از افت مقبولیت قدرت سخت و توجه وافر به مظاهر و منابع قدرت نرم؛ جمهوری اسلامی به دلیل ساختار متفاوت خود با سایر نظام‌های سیاسی از منابع قدرت متعددی برخوردار است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج آشتیان به مهمترین منابع قدرت نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: ارزش‌ها، اعتقادات و باورهای دینی به عنوان‌ موتور محرک انقلاب اسلامی؛ معنویت‌گرایی سیاسی که مبانی فرهنگی سکولاریستی حاکم بر جهان را به مبارزه‌ طلبیده است.

حجت‌الاسلام باقری گفت: تجمعات میلیونی همانند راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس، حضور در مراسم تاسوعا و عاشورا، شرکت در راهپیمایی اربعین و جشن بزرگ غدیر نشان از وحدت امت اسلامی ایران در همراهی مردمی با نظام اسلامی و نماد رسانه اسلام ناب محمدی(ص) در برابر نظام سلطه غرب و اسلام آمریکایی است.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان منبعی از قدرت نرم که‌ انواع قدرت سخت و نرم در مقابل آن تاب آوری ندارد، جهاد که يکی از فروعات دین اسلام و تشیع و عنصر مجاهدت، راهیابی و پیشرفت و تعالی است. از طريق اتحاد در سایه وحدت عقیده و مبارزه با دشمن مشترک پدیدار می گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار