خبرهای داغ:

پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا با رعایت توصیه‌های بهداشتی

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفولانزا و شیوع بیش از پیش آن با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی امکانپذیر است.
کد خبر: ۹۵۴۴۸۷۱
|
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، امرالله مردانی در گفتگو با خبر خوزستان گفت: باتوجه به شرایط آب و هوایی و تغییرات فصل به ویژه از اواسط مهرماه تا اسفندماه، شاهد افزایش موارد ابتلا به بیماری آنفولانزا هستیم.

وی با بیان اینکه پیشگیری از ابتلا به این بیماری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی امکانپذیر است، افزود: رعایت فاصله از افراد دارای علائم سرماخوردگی نقش مهمی در جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا دارد.

مردانی ادامه داد: باتوجه به بازگشایی مدارس و تجمع دانش آموزان در محیط مدرسه و کلاس درس، توصیه می‌شود از ماسک استفاده شود.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز بر خودداری از حضور دانش آموزان دارای علائم سرماخوردگی در مدرسه برای جلوگیری از ابتلای سایر دانش آموزان تاکید و اضافه کرد: واکسن آنفولانزا در داروخانه‌ها موجود است و افراد می‌توانند برای تجویز از سوی پزشک، نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

وی می‌گوید: باتوجه به اینکه در بسیاری از موارد، انتقال ویروس بیماری آنفولانزا از طریق دست‌های آلوده و تماس با دهان انتقال می‌یابد، توصیه می‌شود حتما دست‌ها قبل و پس از مصرف مواد غذایی شسته شوند.

مردانی در پایان بر رعایت قرنطینه خانگی از سوی افراد دارای علائم آنفولانزا تاکید کرد و افزود: درصورتیکه وضعیت بیماری بهبود نیافت، حتما برای درمان به پزشک مراجعه شود

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار