برگزاری جشنواره خورشید در مشهد به یاد شیرین ابو عاقله خبرنگار شهیده فلسطینی

مدیرعامل رسانه (special orasia)گفت: جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید فرصتی برای معرفی و بازگویی نقش بانوان و توانمندی‌های آنان در همه عرصه‌ها به‌ویژه حوزه رسانه است.
کد خبر: ۹۵۴۳۹۵۰
|
۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، سیلویا بلوتو در حاشیه جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید اظهار کرد: به‌عنوان یک خبرنگار و فعال رسانه‌ای به "جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید" دعوت شدم و در آن حضور یافتم؛ چراکه این جشنواره برای من بسیار مهم و ارزشمند است و علاقمندم مواردی که در خصوص نقش زنان در این جشنواره مطرح می‌شود را به مخاطبان خود اعلام کنم.

این بانوی ایتالیایی فعال در حوزه رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره "شیرین ابو عاقله" خبرنگار شهید فلسطینی ادامه داد: نقش زنان در اجتماع بسیار مهم است، یکی از اهداف حضورم در این جشنواره این است که ببینم به‌عنوان یک خبرنگار چه‌کارهایی می‌توانم در محیط اجتماعی انجام دهم تا تأثیرگذار باشد و بتوانم نقش‌آفرینی کنم.

وی بیان کرد: ایران به‌عنوان یکی از کلیدی‌ترین مناطق اقتصادی و بااهمیت به شمار می‌رود و به همین دلیل برای شرکت در "جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید" وارد این کشور شدم و علاقمندم اطلاعات بهتری را در این حوزه به مخاطبان بین‌المللی خود انتقال دهم.

این بانوی فعال رسانه‌ای تصریح کرد: علاقمندم از چندین منطقه ویژه اقتصادی یا مناطق آزاد اقتصادی ایران را بازدید کنم و راه‌ها و راه کارهای مختلف جذب سرمایه‌گذاری در این مناطق را برای اطلاع و آگاهی علاقه‌مندان و مخاطبان خود منتشر کنم.

 

 بلوتو با اشاره به سفرهای متعدد خود به سایر کشورها و مشاهده مشکلات و دشواری‌های زنان در این کشورها گفت: علاقمندم با مردانی که در حوزه فعالیت زنان تأثیرگذارند صحبت و گفت‌وگو داشته باشم و تأثیر فعالیت‌های اجتماعی را در این حوزه بررسی کنم.

 

نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید با شعار "زنان روشنگری می‌کنند" به یاد شهیده راه روشنگری «شیرین ابو عاقله» برنامه‌ریزی‌شده است که به دست رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسید.

شیرین ابو عاقله (۳ آوریل ۱۹۷۱ – ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲) خبرنگاری فلسطینی بود که به مدت ۲۵ سال در شبکه عربی زبان الجزیره فعالیت می‌کرد. او یکی از خبرنگاران فعال در خاورمیانه بود که اخبار مرتبط با فلسطین را پوشش می‌داد. در ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲ درحالی‌که مشغول پوشش اخبار حمله نیروهای ارتش اسرائیل به شهر جنین در کرانه باختری بود مورد هدف نیروهای اسرائیلی قرار گرفت و به دلیل اصابت گلوله به سر جان باخت.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار