خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام آقاتهرانی:

همه دستگاه‌های دولتی باید در بحث حجاب و عفاف ورود کنند

همدان- رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث حجاب و عفاف جامعه به تنهایی موفق نخواهد بود بلکه باید ۳۲ دستگاه دولتی ورود کنند و مردم نیز حمایت کنند.
کد خبر: ۹۵۴۳۸۸۶
|
۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در جمع فعالان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک نعمت است، اظهار کرد: نعمتی را که خدا به ما داده باید پای آن بایستیم و اگر مشکلی پیش می‌آید باید آن را حل کنیم چراکه یکی از سنن الهی این است که اگر برای نعمتی، تشکر و قدردانی کردید آن نعمت زیاد می‌شود

وی در خصوص شفافیت آرا و عدم تصویب آن گفت: انسان باید به وعده‌ای که می‌کند عمل کند، کسی که به عنوان نماینده انتخاب می‌شود باید شفافیت اموال خود را ارائه دهد و بعد از چهار سال هم اگر همانگونه بود مشکلی ندارد؛ برخی می‌خواهند کل نظام شفاف شود این غلط است نباید کسی متوجه یکسری مسائل شود؛ از نمایندگان بخواهیم به قولی که می‌دهند عمل کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به بحث عفاف و حجاب ابراز کرد: عفاف و حجاب یکی از مسائل جدی روز ما است به خصوص از  وقتی که اغتشاشات به وجود آمد جدی‌تر شد؛ این قانون مربوط به کمیسیون فرهنگی می‌شود و البته جوانب دیگری از جمله امنیتی، اجتماعی و قضایی باید جلو بیایند که جمعی باید در مورد آن فکر شود.

وی با اشاره به اینکه لایحه در مجلس قوی‌تر از طرح است و بهتر پیگیری می‌شود، عنوان کرد: در بحث عفاف و حجاب دولت طرحی را به مجلس داد و ۸۵ درصد رأی آورد و به کمیسیون تخصصی داده شد و قانون آماده شد و به صحن مجلس آمد که سه ساله رأی آورد و بعد از سه سال تکمیل‌تر می‌شود.

آقاتهرانی با بیان اینکه در حوزه عفاف و حجاب ما سیاست‌ها را به صورت قانونی درآوردیم و ۷۲ ماده شد، گفت: ۴۲ ماده فرهنگی ایجابی و قانون شد، بخش دیگر آن ۳۰ ماده است که جرم نگاری و بحث قضایی است.

وی در پاسخ به اینکه زنان در جامعه فقط امر به معروف می‌کنند مردان ساکت هستند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر بر مردان نیز واجب است و در خانم‌ها اثرگذارتر است؛ امربه معروف و نهی از منکر زن و مرد ندارد؛ شما متدینین باید از دین خود حمایت کنید.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث حجاب و عفاف جامعه به تنهایی موفق نخواهد بود بلکه باید ۳۲ دستگاه دولتی ورود کنند و مردم نیز حمایت کنند، کسی حق ندارد بی حجاب در جایی ورود پیدا کند.

وی در بحث استخدامی در ادارات خاطرنشان کرد: ادارات حجیم است باید چابک باشند و  بودجه‌ای برای حوزه فرهنگی در نظر گرفته نشده که باید اصلاح شود؛ بودجه فرهنگی 1.5 درصد و بسیار پایین است.

آقاتهرانی در خصوص جریان‌های انقلابی در انتخابات اخیر گفت: گروه‌ها، احزاب، تشکل‌ها و ائتلاف باید دور هم بنشینند تا به جایی برسند و باید بدانیم کسانی که کاندیدا شدند چه کسانی هستند اگر از مردم و امام دفاع می‌کند اصلح است و هرکس باشد از او حمایت می‌کنیم.

وی بیان کرد: در انتخابات همه باید پای صندوق بیایند متدینین نباید کم بیاورند و باید پای صندوق حاضر شوند، این مجلس ما انقلابی‌ترین است و تاکنون چنین مجلسی نداشتیم، انسان‌هایی که متدین، متخصص و دلسوز باشند باید بیاند و کار انجام دهند اما بدانید دنیا هنوز در مقابل ما ایستاده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه چرا فعالان جامعه کاری در خصوص جوانی جمعیت انجام نمی‌دهند؟ ابراز کرد: اولین کاری که انجام دادیم کمیسیون جوانی جمعیت بود که جوانان به راحتی می‌توانند  برای ازدواج و فرزندآوری وام بگیرند؛ بحث جمعیت ۹۲ ماده است و خیلی از موارد در آن آمده و حدود چهار ماه طول می‌کشد تا کارهای آن تکمیل شود.

وی ادامه داد: کارهای زیربنایی زیادی نیز در حوزه اقتصاد انجام شده و تقریبا بیشتر پول‌های بلوکه شده به کشور برگشته، اکنون اقتصاد دارد روی پای خود می‌ایستد و تلاش بیشتری باید در این خصوص انجام شود.

آقاتهرانی در پاسخ به اینکه برای کتاب و کتابخوانی چه کاری انجام شده است؟ بیان کرد: در نمایشگاه کتاب کارهایی انجام دادند اما کافی نیست بحث کتابخوانی بین جوانان باب نیست این برمی‌گردد به ما حوزویان و اساتید که باید بیشتر تلاش کنیم؛ جدی‌تر پای کار بایستیم تا عملی شود اما کافی نیست بیش از اینها باید باشد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه در خصوص افزایش خدمت فرهنگیان خاطرنشان کرد: این موضوع در کمیسیون تلفیق است و هنوز به مجلس نیامده است.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی عنوان کرد: ۳۵ قلم، معلمان از دولت طلبکار هستند که یکی از آنها رتبه بندی است؛ در بحث اصلاح سرفصل‌ها اصلاحات زیادی در آموزش و پرورش وجود دارد که ما نیاز به اصلاح سرفصل‌ها و کاهش پایه‌ها داریم و مجلس باید کاری در این خصوص انجام دهد که در نوبت صحن است.

انتهای پيام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار