قاسملو:

رسانه‌ها در عصر امروز، علمدار جبهه فرهنگی هستند

همدان-فرمانده حوزه حضرت معصومه(س) صالح آباد گفت: درعصر امروز رسانه‌ها، علمدار جبهه فرهنگی هستند و بيشترين فعاليت را در تربيت فرزندان دارند و برخی از مواقع رسانه‌ها در تربیت بر پدرها و مادرها و... پيشی می‌گيرند.
کد خبر: ۹۵۳۴۲۴۰
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مهناز قاسملو در جمع بسیجیان پایگاه حضرت مریم(س) بهار با اشاره به اهمیت سواد رسانه و تاثیر رسانه در سبک زندگی اظهار کرد: رسانه‌ها وسیله‌ای برای نقل و انتقال اطلاعات، ايده‌ها و افكار برای برقراری ارتباط و آگاهی هستند وحرف‌ها و پیام‌ها و دیدگاه‌های افراد را به یکدیگر انتقال می‌دهند.

وی افزود: در عصر امروز رسانه‌ها، علمدار جبهه فرهنگی هستند و بيشترين فعاليت را در تربيت فرزندان دارند و برخی از مواقع رسانه‌ها در تربیت جوانان بر پدرها و مادرها، مدرسه و... پيشی می‌گيرند.

فرمانده حوزه حضرت معصومه (س) صالح آباد گفت: یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن تاکید کرد، این است که منابع خبری درست را بشناسیم و سواد رسانه خود را بالا ببریم، چراکه امروزه با توجه به زیاد شدن کانال‌ها و صفحه ‌های خبری، شناخت منابع خبری تولیدکننده اخبار جعلی سخت شده و لازم است والدین در کنار فرزندان به شهرت و اعتبار یک منبع خبری، موثق و مستدل بودن خبر توجه کنند و با آموزش کافی، کودکان خود را آگاه کنند.

وی با اشاره به تاثیر رسانه در سبک زندگی تصریح کرد: متاسفانه قبل از اینکه فرهنگ استفاده از برخی رسانه‌ها در زندگی روزمره آموزش داده شود، مستقیم مورد استفاده قرار می‌گیرد و این باعث می‌شود که استفاده کننده بدون اینکه از تهدایدات و مضرات رسانه مورد استفاده باخبر باشد، ضربه جبران ناپذیری را متحمل شود.

قاسملو در ادامه به نقش مهم زنان در عصر امروز اشاره کرد و گفت: هدف امروز دشمن از بین رفتن بنیان خانواده، بی‌حرمت شدن زن است که از پایه‌های اساسی تشکیل‌دهنده خانواده به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: بانوان و دختران جوان در راستای انجام فریضه جهاد تبیین و لبیک به بیانات رهبری، باید برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بینش خود را با استفاده از تحقیق و تفحص از منابع و رسانه‌های موثق افزایش دهند، چنان که در حادثه عاشورا زنانی چون حضرت زینب(س)با آن که اسیر بودند، در کنار مردان بودند و در پاسداری و گسترش فرهنگ عاشورایی؛ تبیین اهداف نهضت امام حسین(ع) و حفظ عفاف نقش مهمی را ایفا کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار