استاندار ایلام گفت: نظارت مستمر بر بازار باید در دستور کار مدیران باشد و در بحث معیشت مردم و نظارت بر بازار، باید مدیران همانند اربعین عمل کنند.
کد خبر: ۹۵۴۳۰۷۹
|
۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام  در نشست تنظیم بازار استان گفت: نظارت مستمر بر بازار باید در دستور کار مدیران باشد و در بحث معیشت مردم و نظارت بر بازار، باید مدیران همانند اربعین عمل کنند.

 

استاندار ایلام با تأکید بر تشدید نظارت‌ها در بازار و نظارت روزانه بر نانوایی‌ها، گفت: ضمن توجه به کیفیت نان در استان، باید نظارت بر ساعت و خاتمه پخت هم تشدید شود و مدیران متولی نباید از کیفیت نان غافل باشند.

 

وی با اعلام این‌که تعطیلی‌خودسرانه‌ی نانوایی‌ها به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، گفت: زمان آغاز و خاتمه‌ی پخت نان، روزانه مورد رصد قرار گیرد و در این راستا با متخلفان با جدیت برخورد می‌شود. 

 

وی در ادامه افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، رتبهٔ تورم ایلام با ۴۸.۹ درصد برای نخستین‌بار در شهریورماه سال جاری ۱۳ پله بهبود یافت و اختلاف عدد تورم ایلام با میانگین کشوری به ۲.۸ درصد رسید.

 

استاندار ایلام تصریح کرد: ایلام سال‌های سال رتبهٔ نخست تورم کشور و نگین تورم بود که طی دو سال اخیر به‌تدریج نرخ تورم در استان ایلام در مقایسه با سایر استان‌ها، روندی کاهشی داشته و در نرخ سالانهٔ مرداد‌ماه این استان ۱۲ پله و در شهریورماه ۱۳ پله بهبود یافت.

 

نمایندهٔ عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: استان ایلام همچنین در تورم نقطه‌به‌نقطه با ۴۰.۶ درصد رتبهٔ ۱۸ کشور را به خود اختصاص داده است. 

 

 بهرام‌نیا گفت: ایلام سال گذشته رتبهٔ نخست اشتغال کشور را کسب کرد که این مهم با تلاش همه‌جانبهٔ مدیران استان محقق شد. استان ایلام همچنین رتبهٔ نخست کاهش ضریب جینی «بیشترین کاهش فاصلهٔ طبقاتی» مناطق روستایی را کسب و رتبهٔ دوم کشور از نظر کمترین ضریب جینی در مناطق شهری قرار گرفت.

 

وی همچنین اعلام کرد: استانداری ایلام در بین استانداری‌های سراسر کشور با ۱۸۰۱ امتیاز با و ۹۰.۵ تحقق اهداف، رتبهٔ عالی را کسب کرد.

 

استاندار ایلام گفت: ایلام از نظر جلب سرمایه‌گذاری خارجی رتبهٔ اول و از نظر جذب سرمایه‌گذاری خارجی رتبهٔ سوم کشور را کسب کرد.

 

  وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اربعین اشاره کرد و گفت: مجموع مترددین از ابتدای صفر تا ۲۷ صفر ۳ میلیون و ۶۸۰ هزار نفر بود که در مجموع ۵۲ درصد زوار از مرز مهران تردد کردند.

 

استاندار ایلام ادامه داد: از همهٔ مدیران استانی که در اربعین به‌صورت میدانی و به‌صورت پشتیبان تلاش کردند قدردانی می‌کنم.

 

نمایندهٔ عالی دولت در استان ایلام گفت: رئیس‌جمهور در نشست هیئت دولت از همهٔ دست‌اندرکاران اربعین قدردانی کردند و معاون اول رئیس‌جمهور در همان نشست اعلام کردند در بازدید از پایانهٔ مرزی مهران حتی یک نمونه نارضایتی مردمی را شاهد نبودیم.

 

به گفتهٔ مدیرکل صمت استان طی شش‌ماههٔ نخست سال جاری ۳۵۰ گشت مشترک اداره کل صمت، تعزیرات، جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی و اماکن، ۲۰ هزار و ۵۷ بازرسی را انجام دادند که در این راستا یک هزار و ۹۵ پرونده به ارزش ۲۲۰ میلیارد تومان تشکیل شد.

ارسال نظرات