استاندار ایلام:

برخورد مدیران با احتکار و گران فروشی

 استاندار ایلام گفت: مدیران دستگاه‌های مسوول در برخورد با هرگونه احتکار کالاها و گران فروشی در عرضه محصولات در سطح بازار با جدیت و قاطعیت برخورد کنند.
کد خبر: ۹۴۹۹۰۲۰
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن بهرام‌نیا روز سه شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان با تاکید بر اعلام آمادگی تمامی اعضای ستاد در مرکز استان و شهرستان‌ها برای نظارت دقیق و مستمر بر بازار، اظهار داشت: باید در روزهای منتهی به شب عید نظارت بر عرضه و تقاضای کالا تشدید شود و هیچ اقلامی بالاتر از نرخ مصوب عرضه نشود.

وی به مدیران حوزه اقتصادی استان دستور داد بصورت میدانی در بازار حضور داشته باشند تا مردم در تامین مایحتاج روزانه خود و اقلام عرضه شده شب عید با هیچ مشکلی مواجه نشوند.

استاندار ایلام با تاکید بر فعالیت همه جانبه مدیران دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات مردم یادآور شد: ضمن قدردانی از فعالیت هم جانبه مدیران پُرکار، مدیرانی که برنامه‌ای برای رفع چالش‌ها و مشکلات مردم ندارند، برکنار می شوند.

بهرام نیا اضافه کرد: ستاد تنظیم بازار استان و دستگاه های متولی نظیر اداره کل صمت، جهاد کشاورزی و تعزیرات برای نظارت شدید بر بازار آمادگی کامل داشته باشد.

وی در ادامه به ضرورت ایجاد یک واحد کشتارگاه در روستای مهدی آباد ایلام تاکید کرد و گفت: یک وجه ذبح اسلامی بهداشت است و با توجه به اینکه سلامت مردم خط قرمز است ، باید وضعیت بهداشت و ذبح اسلامی در روستای مهدی آباد بعنوان یکی از مطالبات مهم تعیین تکلیف و واحد کشتارگاه در این منطقه ایجاد شود، رسانه ها هم در این رابطه مطالبه گری کنند.

استاندار ایلام با اشاره اقدامات انجام شده در گمرک و پایانه مهران، یادآور شد: با تلاش های صورت گرفته، جدیت و هم افزایی، گمرک مهران پس از ۱۵ سال ساماندهی و مشکلاتی نظیر سیم کارت فروشی و فروش بلیط خارج از نرخ مصوب برطرف شد.

بازدید روزانه و رصد و پایش مستمر بر توزیع کالا اساسی و پر مصرف ، پیگیری برای تامین نهاده های دامی ، انجام اقدامات لازم برای عرضه میوه شب عید بصورت ثابت و سیار، نظارت و بازرسی سازمان صمت، جهاد کشاورزی و تعزیرات برای جلوگیری از احتکار و فروش خارج از چرخه اقلام ، نظارت بر فعالیت خودپردازها در ایام تعطیلات و استقرار خودپردازهای سیار در مناطق شلوغ و پر تردد در ایام تعطیلات از جمله مصوبات این نشست است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار