خبرهای داغ:
سرهنگ فارسی:

اجرای۶۰ عنوان برنامه طی هفته دفاع مقدس در ملایر/آغاز عملیات اجرایی ۵ طرح عمرانی

همدان- فرمانده سپاه ناحیه ملایر گفت: بیش از ۶۰ عنوان برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در شهرستان ملایر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۴۱۴۸۲
|
۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ علی‌اصغر فارسی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس عملیات اجرایی پنج طرح عمرانی از جمله آبرسانی به ۲ روستای بهاره و پیرسواران به همت بسیج سازندگی کلید می‌خورد.

وی احداث ساختمان سه طبقه در شهر جوکار برای مددجویان کمیته امداد، احداث واحد مسکونی برای خانواده تحت پوشش بهزیستی در محله کم‌برخوردار شهید زرینی و تعریض پل روستای گرجایی را از جمله این پروژه‌ها برشمرد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر افزود: همچنین در این هفته حوزه مقاومت امام سجاد(ع) در شهر سامن با حضور فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ عنوان برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در این شهرستان پیش‌بینی شده است، ادامه داد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس از ۲۹ شهریور با شعار محوری «ما متحدیم» آغاز شده است.

فارسی بیان کرد: آغاز برنامه‌های هفته دفاع مقدس با شرکت در همایش جهاد و شهادت و دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس با رهبر معظم انقلاب از طریق ویدئو کنفرانس در دانشگاه ملی ملایر انجام شد.

وی یادآور شد: در این همایش که تحت عنوان «از دیروز تا امروز» به صورت سراسری و وبینار برگزار شد، ۴۰۰ نفر از فرماندهان، پیشکسوتان و فعالان عرصه دفاع مقدس در این شهرستان حضور داشتند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر حضور در نماز جمعه، شرکت در دعای ندبه در گلزار شهدای گمنام بام ملایر با حضور یکصد نفر از ایثارگران، بسیجیان و پاسداران، روایتگری روایان دفاع مقدس در نقاط مختلف شهرستان و دیدار با امام جمعه ملایر با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی، بسیجیان و پیشکسوتان جهاد و شهادت را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس برشمرد.

وی ادامه داد: یادواره شهدای طلبه و روحانی با حضور نائب رئیس مجلس و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و یادواره شهدای روستای زاغه انوج برگزار شد.

فارسی افزود: در این هفته پنج یادواره شهدای خانگی و آبروی محله و دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران در راستای برگزاری کنگره ملی هشت هزار شهید والامقام استان همدان پیش‌بینی شده است.

وی گفت: همزمان با این هفته اردوهای جهادی متعدد، ویزیت رایگان، توزیع نوشت‌افزار رایگان بین دانش‌آموزان نیازمند، عطرافشانی گلزار شهدای بهشت هاجر و همایش بانوان در مصلی حضرت ابوالفضل(ع) برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر همچنین به برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی در گروه ۴۳ امام علی(ع) و رژه موتوری و خودرویی نیروهای مسلح با عنوان «رژه اقتدار» در سطح شهر با هدف به نمایش گذاشتن ادوات و تجهیزات نظامی، فضاسازی شهر به مناسبت هفته دفاع مقدس و امیدآفرینی در سطح جامعه اشاره کرد.

وی در ادامه از برگزاری همایش پیاده‌روی با حضور نیروهای مسلح و حضور اقشار مختلف مردم از میدان دکتر بابک تا گلزار شهدای گمنام بام ملایر خبر داد و گفت: بسیاری از برنامه‌ها به صورت عمومی در سطح ادارات، مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها در حال برگزاری است.

فارسی با اشاره به برگزاری اجلاسیه کنگره ملی هشت هزار شهید والامقام استان همدان به مدت چهار شب از ۲۰ مهر در همدان، تاکید کرد: در همین راستا نمایشگاهی از آثار و کتاب‌های دفاع مقدس در محل نمایشگاه‌های دائمی همدان با حضور ناشران ملی برپا می‌شود که همه ناشران حضور دارند.

وی همچنین گفت: در قالب کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان، برای هر شهید مدال‌ طراحی شده که به خانواده‌های یک‌هزار و ۱۰۰ شهید شهرستان ملایر اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار