ذوقی گفت: دفاع مقدس گنجینه بزرگ معرفتی در همه ابعاد است که کارآمدی و کارایی خود را نشان داده و در شرایط کنونی به عنوان یک الگو قابلیت استفاده دارد.
کد خبر: ۹۵۴۰۰۹۸
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرنگار بسیج از تفتان، جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس به ریاست معاون فرماندر شهرستان تفتان و با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی و شورای اداری در سالن جلسات فرمانداری تفتان برگزار شد.

اسحاق ذورقی، معاون فرماندار شهرستان تفتان در این جلسه ضمن گرامیداشت  یاد و نام شهدا و تبریک هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب جهت انعکاس و یاد آور رشادت‌ها، ایثارگری‌های بزرگ مردان به نسل جوان و آینده ساز انقلاب است که بدانند و درک کنند این حماسه آفرینان بی سنگر چگونه جانانه در مقابل دشمن ایستادند و از کیان ایران اسلامی دفاع کرده و عزت و افتخار آفریدند.

وی بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و توسعه فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس در بین نسل جوان و آینده سازتاکید کرد و افزود: دفاع مقدس گنجینه بزرگ معرفتی در همه ابعاد است که کارآمدی و کارایی خود را نشان داده و در شرایط کنونی به عنوان یک الگو قابلیت استفاده دارد.

ذورقی به نقش‌آفرینی‌های مردم استان اعم از فارس و بلوچ، شیعه و سنی در دوران دفاع مقدساشاره کرد و گفت: امروز همه ما در هر جایگاهی عزت، سربلندی، آرامش، امنیت و اقتدار کشورمان را مدیون رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، ایثارگران و جانفشانی‌های شهدا هستیم.

این مسئول برادامه دادن راه شهدا توسط نسل جوان جامعه تاکید و ادامه داد: نسل جوان به عنوان افسران جنگ نرم باید با حماسه‌ها و افتخارات دفاع مقدس آشنا شود در این راستا باید جهاد تبیین با استفاده از روش‌های خلاقانه و ابتکارانه مد نظر قرار گیرد.لذا نشست های روایتگری،بازگویی خاطرات دوران دفاع مقدس در اجتماع جوانان می تواند نسل جوان مارا با ارزش ها و آرمان های این انقلاب آشنا کند.

همچنین سرهنگ پاسدار مهدی قویدل حیدری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تفتان هم در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگری‌های شهدا، رزمندگان و ایثارگران در دفاع مقدس گفت: تبیین دوران هشت سال دفاع جانانه از ارزش های ایران اسلامی برای نسل جدید انقلاب مهم و حیاتی است.

وی ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس یک جنگ نابرابر همه عالم با ملت ایران بود، ملتی که بدون هیپچ تجهیزات و سلاحی فقط با توکل بر خدا و اراده ایمان و باور به خدا پیروز میدان شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تفتان تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی جهت زنده نگه داشتن ارزش‌های دفاع مقدس باید نسبت به این مهم اهتمام ویژه ای داشته باشند.

سرهنگ قویدل همچنین به شعار برنامه های اجرایی هفته دفاع مقدس در سال جاری اشاره کرد و گفت: شعار هفته دفاع مقدس امسال «ما متحدیم» نام گذاری شده است و لازم و ضروری است که برنامه‌های اجرایی حول محور این شعار باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار