خبرهای داغ:
مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در مراسم آیین افتتاحیه حوزه علمیه خواهران استان فارسگفت: موضوع تبلیغ مبحث روز جامعه است که نباید آن را نادیده گرفت و تلاش در بحث تبلیغ وظیفه تمامی طلاب است.
کد خبر: ۹۵۳۹۷۰۱
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت الاسلام عباسپور مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه در مراسم آیین افتتاحیه حوزه علمیه خواهران استان فارس اظهار داشت: موضوع تبلیغ مبحث روز جامعه است که نباید آن را نادیده گرفت و تلاش در بحث تبلیغ وظیفه تمامی طلاب است.

وی با استناد به سوره والعصر بیان کرد: همه انسان ها با از دست دادن عمر در حال خسران هستند و کسانی که از عمرشان استفاده بهینه میبرند دچار خسران نمی شوند.

عباسپور در ادامه افزود: ایمان بالا و عمل صالح از مواردی است که با انجام آن ها مقام انسان بالا میرود و انسان با انجام هر تعداد عمل صالح می تواند روح خود را رشد دهد.

وی تصریح کرد: وظیفه تمام طلاب این است که با تلاش خود در عرصه های مختلف اثر گذار بوده و در جایگاه های مختلف تبلیغی و در حوزه ارشاد و هدایت مردم قدم بردارند.

در ادامه این برنامه، حجت الاسلام ساجدی، مدیر حوزه علمیه خواهران در آیین افتتاحیه حوزه علمیه خواهران استان فارس با عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه ربیع الاول اظهار کرد: شروع سال تحصیلی جدید شروع خدمت دوباره به آن هایی است که امید حضرت ولی عصر ( عج ) بوده و این شروع میتواند آباد کننده و محشر نما باشد.

وی با بیان اینکه وظیفه همه ما گام برداشتن در راه وحدت ملی و وحدت قلبی است، اضافه کرد: تبعیت از فرهنگ غرب در جامعه و در آموزش، جامعه را دچار ارتداد اعتقادی کرده و به فرموده مقام معظم رهبری مدظله العالی، ادامه این مسیر جز گسست فرهنگی و تشدید برهان نخواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه خواهران در ادامه با بیان اینکه زمانی که ظهور اتفاق بیفتد حضرت ولی عصر (عج )ضمن قیام، به از بین بردن مذاهب الحادی اقدام خواهند کرد، گفت: به تصریح روایات این رسالت تاریخی در عصر غیبت به عهده علما و فعالان فرهنگی و طلاب است.

وی افزود: اصلاح ساختار آموزشی، پژوهشی و فرهنگی از مهمترین راه های بیرون رفت از استحاله فرهنگی و اجتماعی است.

حجت الاسلام ساجدی تصریح کرد: تمامی طلاب در برابر حضرت زهرا سلام الله علیها مسوولیت داشته و باید پاسخگو باشند، رسالت حوزه میطلبد که واحد های آموزشی در حوزه خوانده شود ولی وظیفه شرعی آموختن مهارت های تبلیغ و مهارت های زندگی است.

موضوع تبلیغ مبحث روز جامعه است که نباید آن را نادیده گرفت

مدیر حوزه علمیه خواهران در پایان با بیان اینکه سربازی امام عصر(عج) زن و مرد نمی شناسد گفت: تمامی مدیران و کارکنان نسبت به طلاب دین شرعی داشته و بایست تلاش و همت مضاعف داشته باشند.

حجت الاسلام علیرضا حدائق استاد حوزه هم در ادامه مراسم آیین افتتاحیه حوزه علمیه خواهران استان فارس اظهار کرد: طلبه از همان آغاز طلبگی باید وارد عرصه تبلیغ شده و به هر اندازه که دانایی دارد تبلیغ کند.

وی با بیان اینکه مسولیت طلبه امروز از طلبه اول انقلاب سخت تر است افزود: تبلیغ چهره به چهره از بهترین جلوه های تبلیغ است و مبلغ باید در فعالیت های خود استمرار داشته تا بتواند پیچیده ترین شبهات اعتقادی را پاسخ دهد.

استاد حوزه با بیان حدیثی از امام رضا (ع) که فرمود: عاقل کسی است که هر کس را که ببیند بگوید آن فرد از من بهتر است اذعان کرد: اخلاص در عمل و تقوا از شرایط موفقیت در تبلیغ است و اعمال خوب انسان موجب غرور و تکبر فرد نشود.

وی افزود : یک مبلغ باید اهداف رسالت خداوند را دنبال کرده و نه اهداف شخصی را و
در این راه شهامت داشته و خود را در راه مکتب و مذهب هزینه کند، زمانی شهامت فرد بالا میرود که ضریب خدا ترسی بالا برود.

موضوع تبلیغ مبحث روز جامعه است که نباید آن را نادیده گرفت

حدائق در ادامه حدیثی از پیامبر اکرم صل الله علیه و آله را بیان کرد که فرمود: (نزدیکترین افراد به من در قیامت که مورد شفاعت قرار میگیرند کسانی هستند که دارای ویزگی هایی همچون راستگویی، امانت داری، اخلاق شایسته و و مردم داری هستند.

وی در پایان بیان داشت: مبلغ مردم را به غیر زبان، به دین دعوت کرده و برای رسیدن به موفقیت باید سرآمد اخلاق باشد و یکی از ویژگی های بارز تبلیغ این است که با چهره گشاده با مردم برخورد بشود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار