آیین‌های عزاداری سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۳۹۳۶۲
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در سالروز شهادت امام هشتم عزاداران حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه السلام در قالب دسته‌های سینه و زنجیرزنی در مناطق مختلف شهری و روستایی چهارمحال و بختیاری به سوگواری پرداختند و برنامه‌های تبیینی و سخنرانی در مناطق مختلف بام ایران برگزار شد، نظیر این برنامه صبح امروز در دفتر نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

در آخرین روز ماه صفر،دسته‌های عزاداری با تجمع در مقابل حرم امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد نیز با ذکر مصیبت، قرائت زیارت امین الله و خطبه‌خوانی حضرت رضا علیه السلام، به سوگواری در غم امام رئوف پرداختند.

مراسم عزاداری سالروز شهادت امام مهربانی‌ها حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام که در شهرکرد از مصلای برزگ امام خمینی (ره) آغاز شد درجوار امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما این شهر، با زیارت آمین الله ادامه یافت و سپس سوگواران با مداحی، مرثیه‌خوانی و سینه‌زنی به عزاداری پرداخته و اشک ماتم ریختند.

مسئول کانون های خدمت رضوی استان چهارمحال وبختیاری گفت: حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه السلام دوران امامت خود را از سال 183 هجری قمری در اوج خفقان سیاسی دنیای اسلام و اقتدارحکومت عباسیان آغاز کرد.

حجت الاسلام ابراهیم حجت پناه، در ادامه افزود: این مرحله از دوران زندگی آن حضرت از تأثیرگذارترین مراحل تاریخ تشیع است، عزیمت اجباری امام به خراسان بنا بر اصرار مأمون و پذیرفتن تقاضای سیاسی خلیفه عباسی مبنی بر به در دست گرفتن زمامداری مسلمین و پذیرش منصب ولایتعهدی به اجبار و اکراه از وقایع مشهور تاریخ اسلام است.

مسئول کانون های خدمت رضوی استان، در ادامه گفت: هجرت تاریخی امام از مدینه به مرو، استقبال گستره شیعیان و هواداران اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام در مسیر حرکت کاروان آن حضرت، انتشار حدیث سلسله الذهب ازجمله برنامه امام بود، آن امام بزرگوار با دسیسه چینی مأمون خلیفه عباسی مسموم و به شهادت رسیدند و پیکر مطهر ایشان به خاک سپرده شد و اکنون بعد از گذشت سالیان سال این مزار کعبه اهل ولایت از سراسر جهان است.

قرائت زیارت امین الله،نوحه خوانی ومرثیه سرایی از جمله برنامه های سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام بود، این مراسم با سخنرانی، مداحی اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در حسینیه حضرت موسی بن جعفر علیه السلام  امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد حاتمه یافت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار