رئیس اداره تبلیغات اسلامی میانه:

پیامبر اسلام(ص) بهترین الگو برای نیل به سعادت است

تبریز- رئیس اداره تبلیغات اسلامی میانه در آیین ۲۸ صفر، پیامبر گرامی اسلام را بهترین الگو و سرمشق انسانهای باایمان در تمام امورات عالم معرفی کرد و گفت: پیامبر خاتم الگوی بی بدیل اهل ایمان برای نیل به سعادت دنیوی و اخروی است.
کد خبر: ۹۵۳۹۰۶۲
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام رضا اردبیلی با اشاره به گوشه هایی از سیره عملی و اخلاقی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلّم، اظهار داشت: ایمان، اخلاص، زهد، تقوی، نظم، ایثار و فداکاری از جمله الگوهای رفتاری آنحضرت است.

    وی با بیان اینکه معجزات پیامبران نسبت به اقتضای زمان خود بوده و در زمان پیامبر خاتم، به جهت فصاحت و بلاغت مردم، قرآن در اوج فصاحت و بلاغت، نازل شد، متذکر شد: پیامبر، خود قرآن مجسم بود و گذشت و بخشش، لطف و کرم، خوش‌اخلاقی و تبسم، تواضع، عبادت و مناجات، و ساده زیستی و بی توجهی به دنیا، برجسته‌ترین خصوصیات آنحضرت بود.

   حجت‌الاسلام اردبیلی با اشاره به اینکه اسلام دینی ظلم ستیز، استکبار ستیز و حامی مظلومان و مستضعفان جهان است و شان و منزلتی والا برای زنان قائل است، شعار "زن زندگی آزادی" را به نوعی شعاری اسلامی دانست و افزود: از نگاه غرب، زن کالایی لوکس است و سومین تجارت پردرآمد جهان، تجارت زنان است اما در اسلام، زن ارزش والایی داشته و به عنوان موجودی با منزلت نگریسته می شود که ثمره این زنان با منزلت والا، پرورش انسانهایی والا همچون شهیدان باکری، سلیمانی و ... می باشد.

   آیین سوگواری و عزاداری سالروز ارتحال پیامبر عظیم‌الشان اسلام و شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام با شرکت نیروهای نظامی و انتظامی، دسته‌جات حسینی و عامه مردم در مسجد جامع میانه در جوار بارگاه ملکوتی امامزاده سیداسماعیل علیه السلام برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار