تبریز- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از برگزاری دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران در تبریز خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۸۳۲۵
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، افزود: همزمان با این نمایشگاه دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری ایران تبریز نیز از ۲۶ تا ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲ در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در سه سالن پروین اعتصامی، استاد شهریار و آذربایجان در حدود ۴۰۰غرفه دایر می شود که سالن پروین اعتصامی مختص صنایع دستی و سالن های استاد شهریار و آذربایجان مختص گردشگری خواهد بود.

حمزه زاده با بیان این که ۲۲۰ غرفه مختص صنایع دستی و ۱۶۵ غرفه مختص گردشگری ایجاد خواهد شد، برپایی غرفه خودروهای تاریخی و رالی را نیز از دیگر بخش های این نمایشگاه بین اللملی عنوان کرد.

وی از حضور هنرمندانی از کشورهای ترکیه، تاجیکستان، آذربایجان، عراق و ژاپن خبر داد و گفت: حضور شهرستان ها نیز برای معرفی تولیدات هنری و صنایع دستی و گردشگری جایگاه ویژه ای دارند و مسابقه ای نیز در این راستا در قالب مسابقه عکس هر هفته برگزار خواهد شد و نفرات برتر آن در نمایشگاه حضور خواهند یافت.

حمزه زاده ایجاد نمایشگاه با محور خانواده و کودک برای ماشارکت کودکان در خصوص جاذبه های گردشگری، برگزاری  تور آشنایی استان، تور هنرمندان به استان و دعوت از افراد تأثیرگذار در آن، تور ویژه عکاسان و خبرنگاران دیگر استان ها برای معرفی جاذبه های استان و برنامه های موسقی محلی را از دیگر برنامه های این نمایشگاه برشمرد.

وی در خصوص کانون تشکل های گردشگری نیز گفت: در آذربایجان شرقی پنج انجمن حرفه ای و تشکل های گردشگری وجود دارد که ۲۷۰ آژانس گردشگری در آن ها فعالیت دارند و پنج هزار راهنما گردشگری نیز زیر نظر انجمن راهنمای گردشگران و ۲۴۶ واحد بوم گردی زیر نظر انجمن واحد‌های بوم گردی فعالیت دارند.

حمزه زاده اضافه کرد: برای فعالیت مشترک و هم گرایی و تجمیع نظرات برای توسعه گردشگری شش ماه پیش انتخابات برگزار و آقای رجب پور به عنوان رئیس کانون تشکل گردشگری انتخاب شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در بخش دیگر سخنان خود بازاریابی و تبلیغات مهم ترین مشکل گردشگری استان دانست و اظهارداشت: کانون تشکل‌های گردشگری بحث بازاریابی و تبلیغات ورود یافته تا استان را به بازارهای داخلی و خارجی معرفی کند و نخستین اقدام تولید محتوا برای معرفی ظرفیت های تاریخی و آداب و رسوم و آثار تاریخی ملموس و نملموس است.
وی ساخت کلیپ پنج دقیقه ای به هفت زبان ترکی استانبولی، ترکی آذربایجانی،  عربی، انگلیسی، چینی، روسی و ارمنیاز مهم ترین اقدامات در این خصوص نام برد.

حمزه زاده ادامه داد: در کنار تولید محتوا مهمترین موضوع رویدادهاست تا بتوان جاذبه ها را معرفی کرد که در این راستا نیز ۵۶ همایش و نمایشگاه پیش بینی شده در سطح شهرستان ها و استان برگزار شود و ۲۷ مورد برگزار شده و برخی نیز پس از پایان ماه صفر برگزار می شود.

وی تاکید کرد:  در کنار این رویدادها شاخص ترین اقدام این نمایشگاه است که چند سالی بود که برگزار نمی شد و پس از مدت ها در نمایشگاه بین المللی در حدود ۹ هزار متر نمایشگاه مسقف و دو هزار متر روباز دایر خواهد شد.
رئیس کانون تشکل‌های گردشگری آذربایجان شرقی نیز در ادامه با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز در قالب ۱۶۰ غرفه باحضور استان‌های مختلف کشور و نیز چند کشور خارجی، گفت: برگزاری این نمایشگاه می تواند عامل مهم و تأثیرگذار در معرفی ظرفیت‌ها، استعدادها و آثار و جاذبه‌های گردشگری استان باشد.

رجب پور نقش رسانه‌ها در توسعه صنعت گردشگری را مهم عنوان و بیان کرد: هرگونه اقدام و برنامه‌ریزی در این حوزه مهم، اقتصادی و سودآور بدون حضور و همراهی رسانه‌ها ممکن نیست.

وی گردشگری سلامت، طبیعت گردی، تاریخی و فرهنگی را از محورهای اصلی و مهم نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز برشمرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار