خبرهای داغ:
رئیس جمهور در اجتماع مردم شهرستان بیرجند:

عاشورا منشأ تمام حرکت‌های عدالت‌خواه جهان است/ جاهلیت مدرن امروز به قدرت نظامی و امپراطوری رسانه‌ای مجهز است

آیت الله رئیسی گفت: قدرت رسانه‌ای دشمن در عاشورا حق را باطل جلوه داد که ظلمی بزرگ است و امروز با جاهلیت مدرن مواجه هستیم و جاهلیت مدرن به علم و فناوری، قدرت نظامی و امپراطوری رسانه‌ای مجهز است و اسم‌ها و نام‌های نو دارد اما همان جاهلیت قدیم است.
کد خبر: ۹۵۳۷۶۸۰
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور امروز در اجتماع بزرگ عزاداران اربعین حسینی در امامزادگان باقریه شهرستان بیرجند، اظهار داشت: این اجتماع به نام و یاد اباعبدالله است و همه برای عرض تسلیت به امام عصر (عج) و امامزادگان واجد التعظیم در این مکان آمده‌ایم.

وی با بیان اینکه در این اجتماع برای اعلام میثاق و دلدادگی به امام حسین (ع) و عاشورایان جمع شده‌ایم، بیان داشت: کسانی که در این اجتماع در سراسر کشور، بین راه نجف و کربلا و در کربلای معلی اجتماع ۲۰ میلیونی تشکیل داده‌اند، جلوه عشق و دلدادگی به امام حسین (ع) است.

رئیس‌جمهور گفت: همه ما در این اجتماع بزرگ در سراسر جهان می‌خواهیم اعلام کنیم که حسین جان اگر در عاشورا و در کربلا نبودیم و فرزندان و یارانت را به شهادت رساندند، اما فریاد استغاثه‌ات را شنیدیم و امروز از همین جا فریاد «لبیک یا حسین» سر می‌دهیم.

آیت الله رئیسی با تأکید بر اینکه امام حسین (ع) و یاران ایشان را شهید کردند که نام و یاد امام و عاشورا نماند، اضافه کرد: اراده خداوند آن شد که عاشورا به جای اینکه روز پایان باشد، روز آغاز شد و به جای اینکه عاشورا در عاشورا بماند، به عصر‌ها و نسل‌ها منتقل شد.

وی تبیین کرد: خداوند با زبان زینب (س) و ابتکار امام سجاد (ع) کاری کرد که جایگاه امام حسین (ع) در دل‌ها باشد و قلب‌ها برایش بتپد و وقتی نام هر یک از عاشوریان می‌آید نامشان را با نام عاشورا می‌شناسیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه زین‌العابدین (ع) قریب به چهل سال اشک ریخت تا عاشورا بماند و عاشورا را به قلب‌ها پیوند داد، افزود: بهترین ایام با یا حسین (ع) رقم می‌خورد و رمز لیله‌القدر توسل به نام اباعبدالله (ع) است.

آیت الله رئیسی اربعین را نماد و نمودی دانست که عاشورا گم نشود و تأکید کرد: اربعین نمادی است که عاشورا در عاشورا نماند و برای تمام نسل‌ها پیام انسانیت و آزادی و استقلال داشته باشد و همچنین اربعین برای آن است که انسان بداند همواره باید با حسین (ع) زندگی کند و زیارت اربعین یکی از نشانه‌های مهم انسان سالک است.

وی عاشورا منشأ همه تحولات در تاریخ جامعه بشری دانست و بیان داشت: خیرش تمام نهضت‌ها در جامعه بشری به نام عاشورا رقم می‌خورد و عاشورا منشأ تمام خیرش‌ها و حرکت‌های عدالت‌خواهانه در جهان بوده و خواهد بود تا انسان دوست را از دشمن و راه را از بیراهه تشخیص دهد و جهل بر جامعه غالب نشود.

رئیس‌جمهور به قدرت رسانه‌ای دشمن اشاره و مطرح کرد: قدرت رسانه‌ای دشمن در عاشورا حق را باطل جلوه داد که ظلمی بزرگ است و امروز با جاهلیت مدرن مواجه هستیم و جاهلیت مدرن به علم و فناوری، قدرت نظامی و امپراطوری رسانه‌ای مجهز است و اسم‌ها و نام‌های نو دارد اما همان جاهلیت قدیم است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه معتقدیم همچنان که خون امام حسین(ع) جهل‌زدایی کرد خون مطهر شهدا نیز به نام سیدالشهدا(ع) چهره جاهلیت مدرن را برملا می‌کند، افزود: همان جبهه بندی که دیروز بود، جریان یزیدی در مقابل حق بود که امروز وجود دارد و امروز حسینیان زمان در سنگر دفاع عدالت، عقلانیت، معنویت ایستاده‌اند و ما معتقدیم امتداد جریان عاشورا مکتب نورانی امام(ره) و مکتب شهید «حاج قاسم سلیمانی» است.

وی با بیان اینکه امروز خون شهدای ما متصل به ثارالله است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ «شهید قاسم سلیمانی برای دشمن خطرناک است» لذا امروز شهدا برای دشمنان خطرناک هستند چون خون مطهرشان انسان‌ساز بوده و روشنفکران ما شهدای ما هستند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه امروز جریان عاشورا ادامه دارد و فریاد استغاثه اباعبدالله(ع) شنیده می‌شود و باید درست شرایط را درک کنیم، تبیین کرد: به نام انقلاب اسلامی روشنگری شده و در منطقه بیداری ایجاد شده و مردم می‌خواهند مسلمان زندگی کنند.

آیت الله رئیسی افزود: مردم استان چشم‌انتظار بودند که طرح ریلی اجرا شود و امروز خوشبختانه در ۲۰ جبهه کاری، کار آغاز شد و مسیر شمال به جنوب برای انتقال مسافر و کالا بسیار اهمیت دارد و این پروژه که به نام امام حسین(ع) رقم خورد پیگیری خواهد شد تا مردم زودتر در جریان گشایش این مسیر قرار بگیرند.

وی به پیگیری مصوبات سفرهای قبلی هم اشاره کرد و بیان داشت: بزرگترین افتخار ما این بوده که خدمتگذاری و نوکری مردم را بکنی، و همه دولتمردان باید با مردم از مردم و با ارتباط مردم به ویژه در مناطق محروم باشند و این تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه رابطه ناسالم، رشوه، تبعیض و فساد زیبنده نظام اداری جمهوری اسلامی نیست، متذکر شد: پیام امام حسین(ع) به همگان به ویژه مسئولان خدمت بی‌منت به مردم و زندگی با عزت است که در همین خصوص مسئولان باید بدانند همواره درب اتاق‌هایشان به روی مردم باز باشد و به مردم بدون منت خدمت کنند.

آیت الله رئیسی گفت: ایستادگی، مقاومت، زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی و حضور آگاهانه در همه عرصه‌های سیاسی و اجتماعی وظیفه‌ای است که با تأسی از فرهنگ عاشورا و امام حسین(ع) امروز بر روی دوش همه ما گذاشته شده است.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار