مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فراهان
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فراهان گفت: امام حسن عسکری(علیه‌السلام) در برای آماده سازی شیعه برای عصر غیبت، توسعه و گسترش سازمان وکالتی بود که از زمان امام صادق(علیه‌السلام) طراحی شد.
کد خبر: ۹۵۳۶۸۳۸
|
۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴

حجت‌الاسلام طاهریان مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فراهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی در فراهان؛ ضمن تبریک ولادت باسعات امام حسن عسکری(علیه‌السلام) گفت: امام حسن عسکرى(علیه‌السلام) یا «ابو محمد» یازدهمین امام شیعیان است که در سال 232 هجری قمری چشم به جهان گشود، ايشان در دوران عمر پر برکت‌شان به تبیین و تفسیر قرآن و ترویج معرفت به خداوند، بهره‌مندی مسلمانان از علوم قرآنی ترويج مناظرات کلامی پرداختند.

وی افزود: امام حسن عسکری(علیه‌السلام) کوشیدند که شیعیان را برای عصر غیبت آماده کنند چراکه عصر حساسی بود و حاکمان عباسی به خوبی آگاهی داشتند که شیعیان در انتظار امامی است که از آن با عنوان قائم و منجی یاد می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فراهان تصریح کرد: خلفای عباسی به منظور جلوگیری از اعتراضات شیعیان حکومت خود را از بغداد به سامرا منتقل کردند. از این‌رو امام حسن عسکری(علیه‌السلام) را تا حدی تحت فشار قرار دادند تا جایی که حضرت به دستور خلفای عباسی مجبور بود روزهای دوشنبه و پنجشنبه از منزل خارج و به دارالخلافه برود و اعلام حضور کند.

حجت‌الاسلام طاهریان یکی دیگر از اقدامات امام حسن عسکری(علیه‌السلام) در برای آماده سازی شیعه برای عصر غیبت، توسعه و گسترش سازمان وکالتی بود که از زمان امام صادق(علیه‌السلام) طراحی شد و این امکان را فراهم کرد که وکلایی که از جانب امام حسن عسکری(علیه‌السلام) تعیین شده بودند به سوالات و پرسش‌های اعتقادی مردم پاسخ دهند.

وی افزود: زندگی پر بار امام حسن عسکری(علیه‌السلام)، نکته‌ای کلیدی و مهم در خود گنجانده و آن این است که با وجود تمام محدودیت‌ها و کنترل‌هایی که از طرف دستگاه حکومتی انجام می‌دادند باز هم از کار خود منصرف یا خسته از نمی‌شدند و این پاسخی محکم برای کسانی است که امروزه می‌گویند باید با قدرت‌های همچون آمریکا سازش کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات