خبرهای داغ:

افزایش تولید به میزان پیش از تحریم‌ها همچون معجزه و باعث یأس دشمن است

زعیم حوزه‌های علمیه اهواز گفت: افزایش تولید به میزان پیش از تحریم‌ها همچون معجزه و باعث یأس دشمن است.
کد خبر: ۹۵۳۶۶۴۷
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و تعدادی از مسئولین ارشد شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با حضور در منزل حضرت آیت اله موسوی جزایری زعیم حوزه‌های علمیه اهواز بر پیوند ناگسستنی دولت با علما و مراجع تأکید کردند.

 علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، ضمن تقدیر از امکان توفیق این‌دیدار و پاسداشت شهدای انقلاب و بویژه شهدای دولت که مخلصانه جان خود را در جهت حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی فدا کردند، گزارشی مبسوط از اهم خدمات و کار‌های صورت گرفته مناطق نفت خیز جنوب در دوره تصدی دولت سیزدهم به محضر معظم له ارائه نمود.

مهندس دانشی تأکید کرد: دولت سیزدهم در شرایط ویژه‌ای سکان اداره امور را در دست گرفت، شرایطی که نابسامانی وضعیت نیروی انسانی و توقف پروژه‌های اساسی و تأثیرگذار، تنها بخشی از آن بوده است؛ لذا در دولت سیزدهم در رفع نواقص و کمبود‌ها تلاش‌های قابل توجهی صورت پذیرفت که از شواهد آن می‌توان به راه اندازی فاز ۱۱ پارس جنوبی در روز جاری اشاره نمود؛ که پروژه حاضر در جنوبی‌ترین و مرزی‌ترین نقطه از میدان گازی مشترک با قطر احداث شده و بخش عمده‌ای از ناترازی گاز کشور را مرتفع خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب افزود: تمام بدهی‌های مناطق پرداخت گردیده و تقریبا هیچ بدهی درحال حاضر وجود ندارد. همچنین پروژه‌هایی که بعضا از ۱۷ الی ۱۸ سال پیش ناتمام مانده بود با همت مدیران و کارکنان انقلابی تعیین تکلیف شده است. مضافا ۱۸ سال است که پروژه تکمیل و به روز رسانی یکی از واحد‌های نمک زدایی متوقف مانده بود و به مناسبت هفته دولت راه اندازی مجدد آن در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: اجرای پروژه پمپ چندفازی که آرزوی دیرینه کارکنان مناطق بود به حول و قوه الهی مصوب شده و در هفته جاری مورد بهره برداری قرار گرفت. همچنین با اهتمام جهادی مجموعه صنعت نفت تولید به میزان پیش از تحریم‌ها افزایش یافته و هم اینک با عنایت به فروش حداکثری مخازن ذخیره نفت خام، با تقاضای افزایش تولید نیز مواجه هستیم.

مهندس دانشی تصریح کرد: در بحث سرمایه انسانی نیز ساماندهی‌هایی صورت پذیرفته و بالغ بر ۴۰۰۰ نفر پس از تصدی دولت سیزدهم تبدیل وضعیت گردیده اند لذا امیدواریم با رفع موانع از سمت سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی بتوانیم نیروی کیفی جذب مجموعه نمائیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود: در تداوم حرکت رو به پیشرفت سازمان اشاره به این نکته ضروریست که در زمینه پژوهش و تحقیقات فناورانه و تولیدات بار اول طی ده سال منتهی به دولت سیزدهم، حدود ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده بود که کارگروه جدید پژوهشی مناطق صرفا در سال ۱۴۰۱ موفق به تعریف ۱۵۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های فناورانه و تولید بار اول گردیده است که این مهم نوید شکل گیری انفجار علمی در سازمان را به ما می‌دهد.

ایشان در خصوص مگاپروژه بیدبلند با اشاره به پیشرفت ۱۰ درصدی پروژه مذکور در دولت قبل توضیح داد: در انتهای امسال پیشرفت پروژه را به ۴۵ درصد خواهیم رساند تا منتج به جمع آوری گاز‌های همراه شود. علاوه بر این در جهت حفاظت بیشتر از محیط زیست و تامین ۱۸۵ هزار بشکه میعانات گازی که ۲۲۰ هزار بشکه خوراک مورد نیاز پتروشیمی‌ها است، گام اساسی برداشته باشیم.

وی همچنین به اقدام موثر بومی سازی کامل توربو پمپ‌ها و توربوکمپرسور‌ها به مثابه گلوگاه و معضلی که همواره دشمن به واسطه این نیاز، در جهت تضعیف و تحریم کشور بر می‌آمد، اشاره کرد و گفت: به حول و قوه الهی به زودی شاهد راه اندازی و به کارگیری این ادوات راهبردی در تاسیسات عملیاتی مناطق خوایم بود.

در پایان به چالش‌ها و معضلات مبتلا به سازمان پرداخت و اشاره نمود: دو معضل بزرگ افزایش ۳۰ درصدی مالیات پس از دوسال بخشودگی مالیاتی، همچنین تعیین سقف حقوق کارکنان صنعت نفت، باعث دلسردی و کاهش انگیزه پرسنل این مجموعه گردیده، و از محضر آیت اله موسوی جزایری با توجه به نفوذ و تأثیر کلام ایشان تقاضا نمود با رایزنی و پیگیری مطالبات و خواسته‌های برحق همکاران در جنوب، که پیش قراولان جهاد اقتصادی می‌باشند، را دنبال نماید.

حضرت آیت اله موسوی جزایری زعیم حوزه‌های علمیه اهواز ضمن تبریک هفته دولت درود به ارواح طیبه شهدای دولت شهیدان باهنر و رجایی همچنین بزرگداشت یادو خاطره دیگر شهدا انقلاب که امروزه میمان سفره مجاهدت و رشادت آنان هستیم به ویژه دو شهید مجاهد نستوه حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس، عنوان داشت: با توجه به اینکه از میزان زورگویی و خبث دشمن کاسته نشده لذا افزایش تولید به میزان پیش از تحریم‌ها همچون معجزه بوده و نشان از آن دارد که عنایات الهی و دست باری تعالی در کار بوده و این مهم باعث یأس دشمن خواهد بود.

او در ادامه اظهار داشت: از بابت اینکه امروزه به هیچ قدرتی جز محضر الهی وابسته نیستیم، جای شکر این نعمت الهی است و همه موظف به شکرگزاری بوده هرچند زبان در شکر این نعمت بیکران قاصر است.

حضرت آیت اله موسوی جزایری ضمن تبریک به مناسبت دستاورد‌های اخیر صنعت نفت افزود: من همواره دعاگوی همه هیئت دولت، وزارت نفت و شخص رئیس جمهور بوده و با عنایت به صداقت و اخلاص او نسبت به توفیق وی در عمل به مسئولیت رئیس دولت بسیار خوشبین هستم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار