فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بصیرت در برابر فتنه‌های زمان و حفظ ارزش‌های اسلامی را از دیگر پیام‌های قیام عاشورا خواند و گفت: در مقابله با جنگ شناختی دشمن باید بصیرت داشت.
کد خبر: ۹۵۳۵۲۶۹
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی در مراسم تکریم و معارفه مسئولین سازمان بسیج رسانه و هنرمندان استان مرکزی امام حسین(ع) را چراغ هدایت و کشتی نجات دانست و گفت: شعور حسینی توام با شور حسینی از پیام های قیام عاشورا است.

وی با تاکید بر اینکه منش و گفتار ما باید عاشورایی و حسینی باشد، افزود: اولین درس واقعه کربلا مقاومت و پایداری و ایمان به وعده الهی در پیروزی جبهه حق است.

سردار کریمی ادامه داد: در طول 43 ساله انقلاب اسلامی در برهه‌های مختلف زمانی شاهد تحقق وعده الهی بوده‌ایم.  جمهوری اسلامی ایران در مقابل نظام استکباری شرق و غرب ایستاده است و بسیاری از صحنه‌های انقلاب این تحقق وعده به منصه ظهور رسیده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی انس با قرآن و اقامه نماز را از دیگر درس‌های عاشورا عنوان و تصریح کرد: تنها راه بیرون رفت از غفلت و انحراف در زندگی انس با قرآن است. قرآن درس حقیقی زندگی است. ارفادی که به این کتاب آسمانی توهین می‌کنند، بویی از زندگی انسانی نبرده‌اند.

سردار کریمی رعایت حق‌الناس را از دیگر پیام‌ها دانست و گفت: توجه به حق الناس از مهمترین درس‌های عاشورا است که باید در برابر توطئه‌های دشمنان به آنها توجه داشت؛ متاسفانه در فضای جامعه امروز شاهد بی‌توجهی به این مهم به ویژه در فضای مجازی هستیم.

وی با تاکید بر جهاد تبیین گفت: تخریب، تهدید،  تهمت، نشر اکاذیب و هتک حیثیت دیگران نیز حق الناس است که بایستی به آن توجه شود؛ اخلاق مداری را در فضای مجازی نیز بایستی سرلوحه کار قرار دهیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه توجه به فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر از دیگر پیام‌های عاشورا است، گفت: کوتاهی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و عدم عمل به جهاد تبیین، کمک به حاکم شدن افراد ناشایست بر جامعه است.

سردار کریمی گفت: پیروزی خون بر شمشیر آموزه دیگر عاشورا است همانگونه که امام حسین(ع) در کربلا به عده و تعداد دشمنان توجهی نداشتند نباید از کثرت جبهه دشمن هراس به دل راه داد. سردار شهید سلیمانی با توکل بر خدا، احساس تکلیف به سربازی امام زمان در جبهه مقاومت توانست ضمن ایستادگی در مقابل جبهه ظلم، امنیت را در منطقه تثبیت کند.

وی با یادآوری مراسم تشییع پیکر مطهر شهدان سلیمانی و ابومهدی گفت: خون شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس با یکدیگر ادغام شد و وحدت و جوشش را در جهان اسلام ایجاد کرد و بار دیگر چهره از فتنه دشمنان کنار زد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بصیرت در برابر فتنه‌های زمان و حفظ ارزش‌های اسلامی را از دیگر پیام‌های قیام عاشورا خواند و گفت: در مقابله با جنگ شناختی دشمن باید بصیرت داشت؛ پیام عاشورا آگاهی توام با صداقت است.

سردرا کریمی ادامه داد: دشمن امروز بصیرت جامعه را هدف قرار داده است با تحریف واقعیت‌ها و تغییر و تخریب باورها و ارزش‌ها به هدف خود دست پیدا کند؛ لذا در این مسیر از فضای مجازی بهره‌برداری می‌کند و با شبهه افکنی در عرصه‌های دینی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و سیاه‌نمایی، ایجاد ناامیدی و اختلاف‌افکنی در بین مذاهب و اقوام در جامعه است.

وی افزود: توجه به جهاد تبیین مسیر انقلاب برای تحقق اهداف را هموار می‌کند؛ تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و شکست‌های مکرر دشمن در مقابله با نظام اسلامی را برای اقشار مختلف به ویزه نسل جوان باید بازخوانی کرد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: امسال با وجود توطئه‌های دشمنان برای کمرنگ جلوه دادن ماه محرم، مراسمات عزاداری سرور و سالار شهیدان در گوشه و کنار کشور برگزار شد؛ دشمن در فضای مجازی عنوان می‌کرد که حضور مردم در صحنه‌های ماه محرم کمرنگ است، اما در واقعیت مردم در عزاداری‌ها حضور پررنگی داشتند.

سردار کریمی با اشاره به پیاده‌روی اربعین گفت: سپاه پاسداران در خصوص امنیت و حمل و نقل در اربعین امام حسین(ع) در سال جاری برنامه ویژه‌ای را برای خدمت‌رسانی به مردم و زائران حسینی در دستور کار خود قرار دارد.

وی وظیفه اصلی سپاه پاسداران را حراست و حفاظت از انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان داخلی و خارجی دانست و خاطرنشان کرد: سپاه به اندازه بزرگی حاکمیت وظیفه دارد چراکه حافظ انقلاب اسلامی و پیش برنده اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.


در این مراسم که با حضور برخی از مسئولان استانی برگزار شد، «جواد اکرمی» به عنوان مسئول بسیج رسانه و «علی امیری» به عنوان مسئول بسیج هنرمندان معرفی و از تلاش‌ها و زحمات «احسان ربیعی» و « ابوالقاسم اسکندری» تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار