۱۴۰۴ باب کانون فرهنگی و هنری مساجد در سیستان و بلوچستان فعال هستند

حجت‌الاسلام مهدی پودینه گفت:در سال ۱۹۶۹ میلادی مسجدالاقصی، قبله نخست مسلمانان، به دست صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد که بعدازاین واقعه، همه ساله بیست ویکم اوت به‌عنوان روز جهانی مسجد، گرامی داشته می‌شود.
کد خبر: ۹۵۳۴۸۶۲
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷


حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی پودینه مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان با اشاره به نقش مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی افزود: خواستگاه و هسته اولیه انقلاب مساجد بودند و همان‌طور که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند «مساجد سنگر هستند و باید سنگرها حفظ شود» و برای تداوم ارزش‌های انقلابی مساجد همان گونه که در شکل‌گیری انقلاب نقش‌آفرین و تأثیرگذار بودند، در حفظ و تداوم انقلاب هم نقش بسزایی دارند.

پودینه با بیان اینکه از تأثیرگذارترین محل‌ها و شاخص‌ها و پایگاه‌های مردمی مساجد هستند که می‌توانند در انتقال ارزش‌های انقلاب برای نسل جوان و نوجوان تأثیرگذار باشند تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بر برگزاری برنامه‌های فرهنگی و متنوع به دنبال جذب جوان و نوجوان به مسجد و مکان مقدس است.

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با اجرای برنامه‌های متنوع در قالب فرهنگی، هنری، تفریحی، ورزشی در مسجد توانسته‌اند بسیاری از جوانان و نوجوانان را به سمت مسجد جذب کنند

پودینه در ادامه به تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان پرداخت و گفت: در سطح مساجد استان تعداد هزار و ۴۰۴ باب کانون فرهنگی و هنری مساجد داریم که از این تعداد ۶۶۳ کانون در مساجد اهل‌سنت و ۷۴۱ کانون در مساجد اهل تشییع داریم.
وی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سیستان و بلوچستان ۸۶ هزار عضو دارد که در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شده است و هر کانونی ۷۰ نفر میانگین اعضا دارند.

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: ۴۲۹ کانون در مناطق شهری هستند و ۹۷۲ کانون مناطق روستایی هستند
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان رتبه چهارم کشوری را در کانون‌های فرهنگی و هنری در جشنواره‌های فرهنگی و هنری دارد اظهار کرد: گروه سرود کانون فرهنگی و هنری مسجد بلال حبشی زاهدان در مسابقات سرود در سطح کشور توانسته مقام نیمه‌نهایی و مقام دوم را در جشنواره‌های سرود کشور کسب کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار