کاربری مسجد فقط برای اقامه نماز نیست

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن مؤمنی مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: بزرگ‌ترین فعالیت فرهنگی در مساجد، باید فعالیت‌های قرانی باشد و بقیه فعالیت‌ها حول محور قرآن باشد.
کد خبر: ۹۵۳۴۸۵۹
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن مؤمنی مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: باید از ظرفیت مساجد در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی، کمک به امر ازدواج جوانان و رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی استفاده شود چرا که مساجد برای گسترش اسلام و فرهنگ اسلامی بنا شده‌اند و اگر بخواهیم یک مسجد طراز اسلامی داشته باشیم باید در همه زمینه‌ها و با همکاری مردم و متولیان به این مهم برسیم.

وی با بیان اینکه مسجد منشأ انقلاب اسلامی است افزود: مسجد شبکه پشتوانه‌ای بود که ندای انقلاب را به گوش مردم دنیا رساند و عاملی برای تشکیل انقلاب اسلامی شد، لذا آنچه که انقلاب را حفظ کند و به دست صاحب اصلی‌اش برساند از همین مساجد سرچشمه می‌گیرد.

مؤمنی اظهار کرد: قالب شهدای ما و کسانی که حافظ نظام هستند و ندای انقلاب را در سراسر دنیا گسترش دادند از دل همین مساجد بر خواسته‌اند و نیاز است تا به مساجد توجه جدی شود.

وی گفت: سیستان و بلوچستان با دارابودن بیش از ۱۰ هزار مسجد رتبه اول کشور را در تعداد مساجد دارد که از این تعداد فقط ۵ هزار مسجد در سامانه اوقاف ثبت شده است.

مؤمنی ادامه داد: قبل از انقلاب کل مساجد در استان شاید حدود ۲۰ مسجد بود، امروز به برکت انقلاب اسلامی مساجد در سیستان و بلوچستان از ۲۰ مسجد به بیش از ۱۰ هزار رسیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار