خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: باید دوران اسارت و ایستادگی دلاور مردان رزمنده دوران دفاع مقدس را همچون درس بیاموزیم.
کد خبر: ۹۵۳۴۷۹۳
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰

سردار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در همایش تجلیل از آزادگان صنعت نفت جنوب که از سوی مرکز بسیج شهید تندگویان برگزار شد، گفت: لازم است که دوران اسارت و ایستادگی دلاور مردان رزمنده دوران دفاع مقدس را همچون درس بیاموزیم.

 

او با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از آزادگان افزود: جوان و نوجوان امروز که سرمایه عظیم این کشور قرار است به دست او رقم بخورد لازم است بداند که چه افرادی برای قوام این کشور جان دادند و تلاش کردند.

 

سردار شاهوار پور در خصوص رخداد تاریخی آزادی رزمندگان ایرانی از سوی عراق یادآور شد: بنابر توافقی که با عراق صورت پذیرفت این اتفاق افتاد و این در حالی بود که متفقین از جمهوری اسلامی میخواستند که به دلیل آنکه سالها صدام علیه ایران جنگید در کنارشان بایستیم و در برابر عراق بجنگیم، اما رهبر انقلاب تدبیر کردند که درگیر جنگ دیگری نشویم و از همین رو صدام وقتی که تحت فشار بود مجبور شد با ما کنار آید و رزمندگان را آزاد نمایند.

 

وی همچنین در ستایش رزمندگان دفاع مقدس بیان کرد: در جنگ برای رزمنده به دلیل جدی بودن تهدید چند اتفاق مهم رقم می‌خورد؛ شهادت، جراحت، اسارت و مفقودیت که برخی از مفقودین نیز دچار تهمت می‌شدند و آبرویشان در خطر بود.

 

سردار شاهوار پور اظهار داشت: هر رزمنده ایرانی که اسیر شد هیچ کدام میل به اسارت نداشتند و تنها آرزوی شان شهادت بود (برخلاف نیروهای عراقی که هنگام اسارت هیچ مقاومتی نداشتند) اما مبارزات ما اعتقادی بودند و رزمندگان نیز به ندرت اطلاعاتی در اختیار نیروها بعثی می‌گذاشتند.

 

او افزود که از همین رو لازم است مراسمات بزرگداشت آزادگان سرافراز برگزار شود تا نسل جوان آشنایی بیشتر با آن پیدا کند.

 

سردار حسن شاهوار پور به جنگ اوکراین نیز اشاره کرد و گفت: آنهایی که دورانی در جنگ رژیم بعث علیه ایران در برابر مردم قرار گرفتند، نیروها و سلاح هایشان در حال از دست رفتن است و بهای حمایت خود از صدام را می پردازند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار