سردار سنایی راد تأکید کرد:

عبور از چالش‌های روز با نقش دادن به تشکل‌های مردم نهاد

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: با نقش دادن به تشکل‌های مردم نهاد، می‌توان ازچالش‌های روز عبور کرد.
کد خبر: ۹۵۳۴۴۷۸
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در سفر به شهرکرد و در جمع تشکل های مردم نهاد استان، شکل گیری حکومت دینی را متکی بر هیات، مسجد و شبکه‌های تبلیغی مردم نهاد دانست و گفت: با نقش دادن به تشکل‌های مردم نهاد، می‌توان ازچالش‌های روز عبور کرد.

سردار رسول سنایی راد، مشارکت مردمی در حوزه سیاست را عامل رفع تهدیدات دانست و افزود: مشارکت در انتخابات، تیر خلاص به اغتشاشات و طمع دشمن است، کاهش مشارکت نیز عامل افزایش فشار‌های دشمن خواهد بود.

وی،  با اشاره به اینکه پایه تمدن سازی ایران مردم نهاد است و افزود: عمدتا تمدن‌ها در حاشیه رود‌های بزرگ شکل می‌گرفته اند، اما ایران با تکیه بر قنات و بهره‌برداری از رودخانه‌ها بنا شده است، نقش اساسی در استخراج، توزیع و پایداری مصرف آب، متعلق به سمن‌ها است.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا  افزود: چهارمحال و بختیاری استان محرومی است و خدمت به محرومین ارزش بسیار بالایی دارد بخصوص اگر منجر به محرومیت زدایی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری هم فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد را بدون چشم داشت  و در راستای گره گشایی از مسائل مردم دانست و گفت: در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و اقتصادی تلاش می‌شود گره از کار مردم و استان محروم باز شود.

غلامعلی حیدری با تاکید بر ضرورت یاری­دهی دستگاه‌های اجرایی به تشکل‌های مردم نهاد، افزود: مشارکت‌های مردمی آینده کشور را تضمین می‌کند، اگر به دنبال تضمین آینده کشور هستیم، باید در تمام حوزه‌ها مشارکت مردمی داشته باشیم.

وی توجه به آسیب‌های اجتماعی را موضوعی جدی دانست و گفت: با مردمی سازی می‌توان بر آسیب‌های اجتماعی فائق آمد، مواد مخدر آسیبی خانمان سوز و خانمان برانداز است که در این راستای باید از تلاش نیرو‌های جهادی و نظرات سمن‌ها استفاده شود.

حیدری  گفت: توانمند سازی سمن‌ها  ایده ارزشمندی  است و برای هدف گذاری و حرکت باید توانمند سازی سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها صورت بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه معضلات جامعه در پایگاه مسجد و با محله محوری قابل حل است، افزود: از یک هزار و ۲۰۰ مسجد، تنها در ۲۰۰ مسجد نماز جماعت برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار