خبرهای داغ:
آبشار رنگو در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان گرگان واقع شده است .این آبشار که بستری نیم دایره‌ای شکل دارد، شامل یک محل ریزش اصلی و چند محل ریزش فرعی است و حدود ۷ متر ارتفاع دارد.
کد خبر: ۹۵۳۴۱۸۳
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵

آبشار نیم دایره ای شکل رنگو گرگان

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ آبشار رنگو در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان گرگان واقع شده است .این آبشار که بستری نیم دایره‌ای شکل دارد، شامل یک محل ریزش اصلی و چند محل ریزش فرعی است و حدود ۷ متر ارتفاع دارد. با توجه به وضعیت و نمای زیبای آبشار و وجود تنوع پوشش گیاهی در پیرامون آن و برخورداری از هوای خنک و لطیف، یکی از جاذبه‌های طبیعی استان محسوب می‌شود.

جنگل رنگو دارای گرمابه قديمی – امامزاده ابراهیم می باشد و از لحاظ طبيعی دارای طبيعت زيبا اطراف آبشار- دره های مسير رودخانه های منطقه می باشد . پس از حدود ۵ ساعت پياده روی در امتداد دره و رود خانه آبشار رنگو خودنمايی می كند. این آبشار از مسير پارك جنگلی و روستای توشن در ۵ كيلومتری جنوب گرگان قابل دسترسی است.

آبشار نیم دایره ای شکل رنگو گرگان

آغاز ورودی جاده جنگلی رنگو، با ويرانه های يک گرمابه قديمی روبرو می شويم که ساليان سال است متروک افتاده و کمی جلوتر از آن گورستان قديمی روستا جلب نظر می کند. در ادامه مسير رودخانه و دره به ارتفاع بيش از پنجاه متر نمايان می شود که دو سوی آن درخت های بلند شاخه در شاخه هم انداخته اند. شيب دره در برخی نقاط تا هشتاد درجه نيز می رسد. پس از حدود پنج ساعت پياده روی، در امتداد اين دره و مسير رودخانه، آبشار رنگو از فراز صخره های عظيمی نمايان می شود که با هيبت سرازير شده و صدای مهيبش از فاصله ای دور شنيده می شود.

پيش از رسيدن به آبشار رنگو، کمپ رنگو نيز در بين راه قرار دارد. اين کمپ برای اقامت طبيعت گردان و کوهنوردان، تعبيه شده است. در مسير آبشار امامزاده ای به نام امامزاده ابراهیم نيز جلب توجه می کند که بنای آن به تازگی مرمت و بازسازی شده است. علاوه بر آبشار اصلی رنگو، در مسير رودخانه جاری در ميان جنگل، آبشارهاي کوچک و بزرگ زيبايی ايجاد شده که هر کدام جلوه خاص خود را دارند.

آبشار نیم دایره ای شکل رنگو گرگان

آبشار رنگو در ۱۵ كيلومتری جنوب غربی شهرستان گرگان واقع شده و از مسیر پارک جنگلی و روستای توشن در ۵ کیلومتری جنوب گرگان قابل دسترسی است.
مسیر دسترسی به آبشار رنگو از داخل جنگل‌های پردرخت و تاریک منطقه، مسیری سخت و گمراه‌کننده است که وجود یک راهنمای محلی به رسیدن به آبشار الزامی است. پس از پیمودن ۲ کیلومتر از روستای توشن و عبور از مسیری خاکی در میان بوته‌های تمشک و درختان بلند، رودخانه‌ای دیده می‌شود که از چشمه‌های زلال جنگل و ارتفاعات رنگو سرچشمه می‌گیرد. در ادامه مسیر رودخانه، دره‌ای به ارتفاع بیش از ۵۰ متر نمایان می‌شود که دو سوی آن درخت‌های بلند در هم تنیده روییده‌اند. شیب دره در برخی نقاط به ۸۰ درجه نیز می‌رسد. پس از حدود ۵ ساعت پیاده‌روی، در امتداد این دره و مسیر رودخانه، آبشار رنگو از فراز صخره‌های عظیمی نمایان می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها