تبریز- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به ظرفیت های منطقه ارس، گفت: مردم از زیبایی های ساحل ارزس محروم مانده و درصدد توسعه گردشگری، شیلات و کشاورزی در آن هستیم.
کد خبر: ۹۵۳۳۶۳۶
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مجید کیانی در آیین تجلیل از خبرنگاران، افزود: با تعاملی که با فرماندهی مرزبانی، استاندار و آب منطقه ای داشتیم به این نتیجه رسیدیم فضاهای گردشگری شیلات و کشاورزی را توسعه دهیم و بخش هایی از آن اجرا کنیم که پارک درنا از آن جمله است.
وی یکی از اهداف سازمان را تبدیل ارس به قطب گردشگری کشور عنوان و بیان کرد: در این منطقه ظرفیت آن وجود دارد و زود جواب داد و هرچه سرمایه گذاری شود می توان از آن نتیجه گرفت و دومین ژئوپارک ایران معرفی شد و این فرصتی مقدمه ای برای معرفی منطقه به گردشگران خارجی بود.

کیانی اضافه کرد: نوروز امسال افزایش گردشگری را داشتیم که ۱۱۳ درصد بود و افتتاح هتل، اضافه شدن ۴۰۰ تخت به تخت های هتل، نمایشگاه کتاب ایروان و توجه به زیرساخت ها در این خصوص برای جذب گردشگر بین المللی مهم بود.

وی تبدیل شدن ارس به قطب گلخانه ای را از دیگر اهداف سازمان دانست و افزود: بیش از ۲۲۰ هکتار گلخانه در ارس  وچود دارد و ۳۰۰ هکتار گلخانه دیگر نیز در حال ساخت و راه اندازی است و بزرگترین پرورش ماهی در منطقه خداافرین ساخته شده و باغات مدرن این منطقه نیز سمت خداافرین است.

کیانی با اشاره به تحویل سن در سال گذشته، ارزیابی و احصای مشکلات آن و برنامه ریزی برای اهداف آن، اظهارکرد: اکنون ارس دومی متولد شده است هرچند به اذعان برخی ها زمین در ارس برای سرمایه گذاری وجود نداشت.

وی اضافه کرد: در کارگروه اقتصاد مقاومتی ۲۳۶ هکتار با حضور رئیس دادگستری استان خلغ ید و اراضی برای صنایع حدید آزادسازی شد.

کیانی رشد تولید سال گدشته را ۱۷۴تن اعلام و بیان کرد: رشد تولید امسال به ۱۹۳ هزار تن رسیده و رشد تولیدات کشاورزی نیز از ۱۱۸تن در سال گذشته امسال به ۳۱۱ تن رسید و ترانزیت نیز افزایش یافته و از دو پایانه قزیب به ۱.۳ سه میلیارد دلار شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس جذب سرمایه‌گذار در حوزه دارو، صادرات محصول به ایروان، افتتاح مدارس به جای مدارس کانکسی، نمایشگاه ارس اکسپو و نمایشگاه ارمنستان را از دیگر اقدامات سازمان منطقه آزاد برشمرد.

ارسال نظرات