رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان هامون گفت: برخی از مدارس فرسوده در شهرستان هامون در شمال سیستان و بلوچستان برای پذیرش دانش آموزان نیاز به نو شدن هستند.
کد خبر: ۹۵۳۲۵۴۱
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲

به گزارش خبرنگار بسیج از هامون، مدرسه محلی برای علم‌آموزی و توسعه و پیشرفت علمی فرزندان است، تا با فراگیری علم و دانش علاوه بر افزایش سطح علمی خود در رشد و توسعه علمی کشور نیز سهیم باشند.

برای تحقق این امر نیاز است تا دانش‌آموزان در محیطی سالم و با بهره‌گیری از تجهیزات و امکانات مطلوب چرخه رشد علمی خود را طی کنند.

سیستان و بلوچستان پهناورترین استان کشور به لحاظ وسعت زیاد و پراکندگی که شهرها و روستاهای آن دارد و کم‌توجهی که درگذشته‌های دور به این استان شد باعث شده است تا از لحاظ توسعه فضاهای آموزشی در سطح پایین کشور قرار گیرد؛ اما در سال‌های اخیر با ورود خیرین مدرسه‌ساز در کنار متولیان، نهضت مدرسه‌سازی در این استان شتاب قابل‌توجهی گرفت.

به‌طوری‌که سالانه چندین مدرسه مجهز به تجهیزات و امکانات روز در جای‌جای این استان به بهره‌برداری می‌رسد، اما با همه این اقدامات برخی از مناطق روستایی استان هستند که از نبود فضاهای آموزشی غیر استاندار و قدیمی رنج می‌برند.

با پیگیری‌ها صورت‌گرفته امیدواریم سال آینده مدارس نوساز جایگزین شود

یکی از این مناطق شهرستان هامون در شمال سیستان و بلوچستان است که برخی از روستاها هنوز مدارس فرسوده دارند دراین‌رابطه رئیس اداره آموزش‌وپرورش هامون به خبرنگار ما بیان کرد: وجود برخی مدارس فرسوده در این شهرستان یکی از معضلات هست که با هماهنگی که با مجموعه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس شده است مدارس نوساز و جدید در حال ساخت و جایگزینی است.

یاسینی افزود: یکی از مشکلات در برخی از مدارس خیر ساز داریم عدم رایگان شدن آب و برق مدارس است و باوجوداینکه به ارگان‌های مربوطه نیز مراجعه کرده‌ایم دراین‌خصوص اما هنوز پاسخی دریافت نشده است.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان هامون سرقت مکرر کابل‌های برق مدارس را یکی دیگر از معضلات در این شهرستان عنوان کرد و از دست‌اندرکاران اداره برق خواست تا دراین‌خصوص تدابیر لازم را به کار گیرند.

یاسینی اظهار کرد: مدرسهٔ متوسطهٔ دخترانه روستای فیروزه‌ای شهرستان هامون جزو مدارس تخریبی است و با پیگیری‌ها صورت‌گرفته امیدواریم سال آینده مدرسه نوساز جایگزین این مدرسه شود.

وی با اشاره به اینکه به تمام مدارس وسایل سرمایشی و گرمایشی تحویل شده است گفت: متأسفانه به دلیل پایین‌بودن ولتاژ برق امکان استفاده از این امکانات فراهم نیست و نیاز است تا اداره برق برای نصب شبکه فشارقوی برق اقدامات لازم را انجام دهد.

یاسینی گفت: مدرسه فاطمه روستای فیروزه‌ای، مدرسه ۱۷ شهریور تیمورآباد روستای ده کرمی، مدرسه شهید رهدار برای روستاهای درویش علی، و روستای ملاعلی و بندهی و مدرسه ۱۵ خرداد شهرک از جمله مدارسی هستند که در حال تجهیز و نوسازی هستند.

هر چند نهضت مدرسه‌سازی در این استان باقوت در حال انجام است اما نیاز هست تا در برخی مناطق توجه بیشتر به ساخت مدارس شود تا روزی شاهد باشیم فرزندان این سرزمین در مدارسی با امکانات و تجهیزات مطلوب در حال علم و دانش‌آموزش باشد.

ارسال نظرات