یادواره بزرگداشت 61 شهید والامقام عملیات مرصاد استان سمنان و بیست و ششمین یادواره شهدای شهر کلاته رودبار باحضور زائدالوصف عاشقان مکتب عاشورا و رهروان راه شهدا در میدان امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۳۰۱۱۳
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، سردار سرتیپ حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه حضرت محمدرسول الله(ص)تهران بزرگ، در یادواره بزرگداشت 61 شهید والامقام عملیات مرصاد استان سمنان و بیست و ششمین یادواره شهدای شهر کلاته رودبار که هم‌زمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدلله الحسین(ع) باحضور زائدالوصف عاشقان مکتب عاشورا و رهروان راه شهدا در میدان امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، ضمن تسلیت این ایام و گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌ها و جانبازی‌های شهدا، ایثارگران و رزمندگان تیپ 12 قائم (عج) استان سمنان در عملیات مرصاد؛ کلام ماندگار رهبر معظم انقلاب در سفر سال 1385 خود به این استان را یادآور شد که فرمودند: " تیپ قائم (عج) در عملیات مرصاد نقش مهمی را ایفا کرد. شنیدم نقش تیپ قائم (عج) در عملیات مرصاد آن‌چنان بود؛ که اگر نبود؛ دشمن ممکن بود تا کرمانشاه پیش بیاید. آن که ایستاد؛ تیپ قائم (عج) بود. این‌ها در تاریخ می‌ماند ".

 

گریه بر شهدا در واقع همان گریه بر علی‌اکبر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) است  

فرمانده سپاه تهران بزرگ با بیان اینکه امروز دشمن با همه توان خود به دنبال عبور از تنگه‌های بسیاری همچون مرصاد است، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم امروز همه تنگه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را از دست ندهیم باید در عرصه جنگ نرم و جنگ ترکیبی باید همچون شهدای مرصاد به‌موقع و درست در برابر دشمن بایستیم، خسته نشویم و کوتاه نیاییم؛ مثل امروز که دشمنان می‌خواهند از تنگه‌ای خاص عبور نموده و دین را برای ما به‌گونه‌ای دیگر تفسیر کنند.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه گریه بر شهدا درواقع همان گریه بر علی‌اکبر امام حسین و حضرت ابوالفضل العباس (ع) است، گفت: البته که هیچ داغی با مصائب سیدالشهدا (ع) و اهل‌بیت آن حضرت قابل قیاس نیست اما باید گفت که شهدای ما در برخی ویژگی‌ها شباهت‌هایی مهم با شهدای والامقام دشت کربلا دارند، نخستین شباهت عشق به شهادت است.

وی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که تاریخ، خطبا و مداحان برای ما گفتند، امام در شب عاشورا یاران خود را جمع کرد و از شهادت در روز عاشورا برایشان گفت، اما آنها هریک با نقلی عشقشان به شهادت در رکاب فرزند رسول خدا (ص) را بیان کردند؛ شهدای ما نیز به‌عنوان شاگردان ممتاز این مکتب عاشق شهادت بودند، بسیاری از هم‌زمان شهید ما حتی زمان و چگونگی شهادتشان را می‌دانستند، اما محکم و استوار در مسیر باور و ایمان خود حرکت کردند.

 

گریه بر شهدا در واقع همان گریه بر علی‌اکبر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) است  

فرمانده سپاه تهران بزرگ عشق به عبادت را دومین ویژگی و شباهت شهدای دفاع مقدس با شهدای عظیم‌الشأن دشت کربلا برشمرد و با بیان اینکه انسان جز با خودسازی به جایگاه رفیع شهدا نمی‌رسد، اضافه کرد: اخلاص بارزترین ویژگی و شباهت شهدای هشت سال حماسه ملت ایران با دردانه‌های قیام اباعبدالله است، به‌واقع همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اشاره داشته‌اند، اگر عمل همراه با اخلاص با عیار بالا باشد ماندگار می‌شود، ویژگی که در وجود مبارک حضرت سیدالشهدا (ع) و اصحاب ایشان موج می‌زد و سبب ماندگاری عاشورا شد.

سردار حسن‌زاده با بیان اینکه انقلاب امام خمینی (ره) و عمل شهدای ما در عملیات‌های چون مرصاد به دلیل اخلاص این شهدا و جانبازان و رزمندگان آن ماندگار شد، تصریح کرد: کسانی که امروز به کتاب مقدس مسلمین توهین می‌کنند و یا فکر می‌کنند با حمله به ارزش‌هایی مانند حجاب و عفاف می‌توانند به اهدافشان برسند بدانند، این نظام و مکتب تا وقتی مخلصانه پای کار امام حسین (ع) و شهدا ایستاده ماندگار و جاودانه است، آن‌گونه که حاج قاسم و جبهه مقاومت به‌عنوان خار چشم مستکبران ماندگار شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار