حضور رزمندگان ادیان توحیدی در دوران دفاع مقدس تحسین‌برانگیز است

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: حضور رزمندگان ادیان توحیدی در دوران دفاع مقدس، بسیار تحسین‌برانگیز است؛ در دوران دفاع مقدس ۱۴۷ شهید ادیان توحیدی داریم و ۱۹۷ جانباز داریم.
کد خبر: ۹۵۷۳۶۱۵
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج تهران بزرگ، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در یادواره شهدای ادیان توحیدی که عصر امروز (یکشنبه) با حضور جمعی از مقامات لشکری و کشوری در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، در سخنانی با تاکید بر اینکه امروز قرآن مجید منادی وحدت بین تمامی ادیان الهی است، اظهار داشت: ما امروز به آیات الهی نیاز داریم؛ آیاتی که در تمام کتب ادیان الهی آمده است و مشابه همین آیاتی است که در قرآن مجید آمده و آن اهدنا صراط المستقیم است.

امیر حیدری با بیان اینکه بشر به صراط المستقیم نیازمند است، گفت: صراط مستقیم بشر را در دنیا و آخرت رستگار و عاقبت به خیر می‌کند. نمونه عینی آن هم رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی ایران و شهدای دوران دفاع مقدس هستند که از اسلام، انقلاب و خاک کشور دفاع کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: در میان شهدای دوران دفاع مقدس مسیحی، کلیمی و زرتشتی داشتیم، اما مهم این است که وجهه مشترک تمامی آن‌ها قرار گرفتن در صراط مستقیم بوده است. راهی که خداوند آن را به شهدا وعده داده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، کشورمان مظهر ایثار ملی ما است که رهبر عزیزمان که امروز به تعبیر بنده نماد عینی صراط مستقیم بعد از پیامبر و امامان معصوم علیهم السلام است. ضمن اینکه رهبر عزیزمان را می‌توانیم امروز بزرگترین منادی وحدت بدانیم. همچنین ایشان بزرگترین شخصیتی هستند که ندای وحدت را در عمل به منصه ظهور رسانده‌اند.

امیر حیدری اضافه کرد: از حضور همه ادیان الهی در این مراسم تشکر می‌کنم و بر روح و روان تمامی شهدای ادیان توحیدی درود می‌فرستم که خون آن‌ها در خون برادران مسلمان خود عجین شد تا وطن عزیزمان سربلند بماند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به حضور رزمندگان ادیان الهی در دوران دفاع مقدس، یادآور شد: وسعت کشور ما وسیع است و در آن ادیان توحیدی مختلف و متنوعی حضور دارند و همه به‌عنوان ملت ایران شناخته می‌شوند. حضور رزمندگان ادیان توحیدی در دوران دفاع مقدس، بسیار تحسین‌برانگیز است؛ در دوران دفاع مقدس ۱۴۷ شهید ادیان توحیدی داریم و ۱۹۷ جانباز داریم.

امیر حیدری آمار حضور ادیان توحیدی در دوران دفاع مقدس را نشانه عرق ملی پیروان این ادیان دانست و گفت: گرچه ممکن است ما در دین و آئین دارای مذاهب مختلفی باشیم، ولی در جایی که تمامی ارضی کشور به خطر بیافتد همه ما خود را مسئول می‌دانیم.

ارسال نظرات