خبرهای داغ:
امام جمعه آبادان:

نماز جمعه بستر بصیرت افزایی است

حجت الاسلام غبیشاوی گفت: نماز جمعه محلی برای بصیرت افزایی است، بنابراین بر اساس بسیاری از احادیث و آیات قرآن کریم حضور قشر‌های گوناگون در مراسم اقامه نماز جمعه اهمیت فراوانی دارد.
کد خبر: ۹۵۳۰۰۵۸
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آبادان افزود: حضور هیات‌های عزاداری سید و سالار شهیدان در مصلای آبادان برای اقامه نماز ظهر عاشورا نشانه اتحاد و همبستگی و حرکت مردم در مسیر مکتب امام حسین (ع) است.

وی اظهار کرد: در روز عاشورا و با حضور هیات‌های سوگواری حضرت ابا عبدالله، بهتر و دقیق‌تر می‌توان علت‌های دشمنی برخی از خواص با امام حسین (ع) و رقم خوردن واقعه کربلا را بررسی کرد.

خطیب جمعه آبادان گفت: آنان که دنیاپرستی پیشه کنند هرگز نخواهند توانست در مسیر حق قرار گیرند و در این شرایط است که زمینه جسارت به اهل بیت عصمت و طهارت شکل می‌گیرد.

حجت الاسلام غبیشاوی با اشاره به اهمیت حضور در نماز جمعه بیان کرد: در روز جمعه برای مسلمانان برپایی نمازجمعه بر هر امر دیگری ضرورت دارد و حتی در برخی روایات ثواب حج واجب مقبول برای نمازگزار جمعه ذکر شده است.

وی افزود: نماز جمعه یک کنگره بزرگ هفتگی است که تقوا را در میان نمازگزاران و عموم مردم جامعه افزایش می‌دهد.

حجت الاسلام غبیشاوی بیان کرد: خدواند در قرآن کریم مومنان را برای حضور در نماز جمعه دعوت کرده است.

خطیب جمعه آبادان در ادامه گفت: در روز‌های اخیر شاهد برخی کینه ورزی و نفرت پراکنی‌ها از سوی دشمنان اسلام ضد قرآن کریم و شعائر دینی هستیم که این موضوع وظیفه ما را به عنوان مسلمان شیعه عزادار امام حسین (ع) برای مقابله با تحریف‌های دینی و مذهبی سنگین‌تر می‌کند.

وی افزود: در شرایط کنونی ترویج اسلام راستین در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و هیات‌های مذهبی و ولایت پذیری از موضوعاتی است که باید با اولویت دنبال شود.

خطیب جمعه آبادان گفت: از مهمترین عوامل قیام عاشورا تحریف دین از سوی تحریف‌گران و انحراف در حکمرانی اسلامی از سوی کسانی بود که سعی در حذف حکومت اسلامی داشتند.

وی اظهار کرد: نهضت عاشورا یک قیام عادی محدود به زمان نیست بلکه طلوعی است برای اینکه تمام تاریخ بداند مکتب اباعبدالله الحسین (ع) و راهی که آن حضرت در کربلا بنا نهاد مسیر رسیدن به اسلام ناب است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار