خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام نجاری:

نزدیک‌ترین و آسان‌ترین راه وصول به حق، توسل به اهل بیت(ع) است

همدان-مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان گفت: نزدیک‌ترین، آسان‌ترین و سریع‌ترین راه وصول به حق (اقرب و اسهل و اسرع طرق الی الله)، توسل است و توسل به اهل بیت(ع) انسان را به اوج عرفان می‌رساند.
کد خبر: ۹۵۲۹۶۴۹
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام الیاس نجاری در هشتمین روز از ایام محرم الحرام در جمع کارکنان سپاه انصارالحسین (ع) همدان اظهار کرد: هیچ یک از اولیای الهی همچون امام حسین(ع) مورد ابتلا قرار نگرفته است، بنابراین شخصیت ابا عبدالله الحسین (ع) در دنیا شخصیتی بی نظیر است که توسل به این امام همام اقرب طرق الی الله و راه نجات و رستگاری است.

وی با اشاره به راه‌های وصال به خدای متعال و فنای فی الله از زبان عرفا برای سالک سیر و سلوک بیان کرد: از جمله این راه‌ها، صفای نفس است که از نزدیک‌ترین راه‌های وصال به خدا است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار الحسین (ع) همدان مراقبه شدید سالک را دومین راه وصال الی الله برشمرد و افزود: از دیگر طرق وصال الی الله، صبر بر ابتلائات و مشکلات و سختی‌ها است که در زندگی انسان اتفاق می‌افتد.

وی داشتن استاد شایسته و راهنما را از دیگر راه‌های وصال به معبود برشمرد و تاکید کرد: نزدیک‌ترین، آسان‌ترین و سریع‌ترین راه وصول به حق (اقرب و اسهل و اسرع طرق الی الله)، توسل است و توسل به اهل بیت (ع) به خصوص حضرت اباعبدالله الحسین (ع) انسان را به اوج عرفان می‌رساند.

نجاری با بیان اینکه امام حسین (ع) در نظام تکوین و تشریح بی‌نظیر است و سریع‌ترین راه کمال و وصال، وجود بی مثال ایشان است، افزود: شب عاشورای حسینی، شب وصال خاندان ابا عبدالله الحسین (ع) بود.

وی با اشاره به اینکه توسل به این خاندان تنها راه نجات و سربلندی است و اشک بر مصائب امام حسین (ع) کیمیا است، تاکید کرد: امام حسین (ع) شخصیتی ملکوتی و ویژه و باب نجات است که پیشگاه این باب حضرت عباس (ع) است و ایشان اسباب گشایش امور است که  رسیدن به راه‌های رشد از درب این خانواده است و راحت‌رین و سریع‌ترین راه رسیدن به ذات باری‌تعالی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار الحسین (ع) همدان عنوان کرد: برای رسیدن به ولایت امام حسین (ع) هفت مرحله است که رابطه پلکانی دارد که به ترتیب شامل معرفت به ولایت امام حسین (ع)، محبت  به ولایت امام حسین (ع)، تبعیت از ولایت امام حسین (ع)، مناسبت با ولایت امام حسین (ع)، معیت قلبی با ولایت امام حسین (ع)، عندیت شهودی به ولایت امام حسین (ع) و اتحاد با ولایت امام حسین (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: هر کس این مراحل را طی طریق کند راه نجات و سعادت را بسیار پرشتاب پشت سر خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار