خبرهای داغ:
رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي:

خريد گندم در آذربايجان شرقي از مرز ۱۰۰ هزار تن گذشت

تبریز- رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي گفت: خريد تضميني گندم در استان در ۶۵ مرکز خريد گندم از مرز ۱۰۰ هزار تن گذشت.
کد خبر: ۹۵۲۸۶۸۸
|
۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴

به گزارش  خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اکبر فتحي در گفتگو با خبرنگاران با بيان اينکه خريد تضميني گندم در ۶۵ مرکز شامل ۴ مرکز ملکي، ۱۲ مرکز سيلوي بخش خصوصي، ۱۶ کارخانه آردسازي و ۳۳ مرکز تعاوني روستايي صورت مي گيرد گفت: گندم‌هاي خريداري شده براساس آهنگ حمل شرکت خدمات بازرگاني به سيلوهاي استان تحويل مي‌شود و ما تلاشمان بر اين است تا شرايط مطلوبي را در فرآيند خريد گندم شاهد باشيم.

وي با بيان اينکه ميزان خريد گندم در سطح استان به ۱۰۰ هزار و ۵۸۷ تن بالغ گرديده است افزود: آمار خريد گندم مازاد کشاورزان تا 31 تيرماه توسط مراکز خريد غله ۹۱ هزار و ۲۸۷ تن و توسط مراکز تعاوني روستايي ۹۳۰۰ تن بوده است.

فتحی از افزايش ۶۴ درصدي خريد گندم در سطح آذربايجان شرقي نسبت به مدت مشابه سال گذشته (خريد مشابه سال گذشته ۶۱۳۲۲ تن) خبر داد و با بيان اينکه گندم خريداري شده از کشاورزان با قيمت هر کيلوگرم ۱۵ هزار تومان بوده است، گفت: تاکنون مبلغ ۱۵ ميليارد ريال از مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده و پيگيري‌هاي لازم انجام شده تا در يک هفته آينده باقي مانده طلب کشاورزان هم پرداخت شود.

وی کل وجوه گندم خريداري شده در سطح آذربايجان شرقي را ۱۴هزار ميليارد و ۸۳۸ ميليون ريال اعلام نمود و گفت: کشاورزان نبايد نگران پرداخت بهاي گندم تحويلي به مراکز خريد باشند چرا که به تدريج و با اولويت ارائه گندم به مراکز خريد و سيلوها پرداخت مطالبات گندم‌کاران به صورت کشوري در حال واريز است.

رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي در پايان ميزان خريد بذري گندم را ۳۱۸۰ تن اعلام کرد.

ارسال نظرات