خبرهای داغ:
مراسم شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور، در سومین حرم اهل بیت هم برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۸۳۶۹
|
۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، همایش شیرخوارگان حسینی (سربازان مهدوی) در نخستین جمعه ماه محرم همزمان با سراسر کشور با حضور صد‌ها مادر و طفل شیرخوار به یاد کوچک‌ترین سرباز 6 ماهه کربلا، با سوگواری و مرثیه سرایی زمزمه لالایی حضرت علی اصغر (ع) در حرم مطهر حضرت احمدابن موسی‌الکاظم شاهچراغ (ع) برگزار شد.

در این آیین مادران، نوزادان و کودکان خود را به سر بند‌هایی که منقش به نام مبارک یا صاحب الزمان (ع)، یا حسین (ع)، یا ابوالفضل (ع)، یا حضرت علی اصغر (ع) و یا حضرت رقیه بود؛ همراه با لباس‌های سبز و سفید حضور پیدا کرده بودند.

در همایش شیرخوارگان حسینی مادران با روی دست گرفتن طفلان شیرخوار خود به عزاداری برای طفل شش ماهه امام حسین (ع) پرداخته و در این غم جانگداز اشک ماتم ریختند.

همچنین تنها مادران و کودکان شیرخوار، مهمان خیمه امام حسین (ع) نبودند، بسیاری از حاجت‌مندان، گرفتاران و بیماران (حضور مادرانی برای شفای فرزندان معلولشان) نیز به این جمع آسمانی ملحق شده بودند تا شاید به حرمت این همه معصومیت، مشمول نگاه و الطاف الهی شوند.   

امروز هر مادری با چشمانی گریان و فریاد یا حسین (ع)، یا زینب (س) طفل شیرخوار خود را زائر ضریح گهواره علی اصغر می‌کرد تا بلکه شفای دو عالم فرزند خود در این روز عزیز را تضمین کند.

در این آیین‌ حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق پیرامون نهضت عاشورا و وقایع کربلا از جمله شهادت حضرت علی اصغر (ع) سخنرانی کرد و مداحان اهل بیت به نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی پرداختند.

به گفته شاهرخ صبوری رئیس مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) فارس در این آیین 120 هزار دست لباس ویژه همایش شیرخوارگان دوخته و در اختیار نوزادان قرار گرفت و این همایش عظیم در 750 نقطه استان برگزار و مادران با طفل شش ماهه ابا عبدالله الحسین (ع) همنوایی کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار