خبرهای داغ:
حسینعلی خواجه مظفری گفت: دستگاه‌های مرتبط با کارگروه اشتغال استان در ثبت آمار سامانه رصد رتبه پانزدهم را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده‌اند.
کد خبر: ۹۵۲۷۴۵۴
|
۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶

استان گلستان دارای رتبه پانزدهم ثبت آمار اشتغال در سامانه رصد است

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ حسینعلی خواجه مظفری مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان در مصاحبه با خبرنگاران افزود: این در حالی است که تا ۱۰ روز قبل دستگاه‌های مرتبط با حوزه اشتغال استان در ثبت آمار در سامانه رصد، در رتبه هجدهم قرار داشتند.

به گفته وی از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۸۴۲ شغل ذر گلستان ایجاد و توسط دستگاه‌ها و نهادهای استان در سامانه رصد ثبت شده است.

 خواجه‌مظفری افزود:  تعهد ایجاد فرصت شغلی برای دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط در استان گلستان در سال جاری ۲۵ هزار و ۳۸۰ فرصت شغلی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان اظهار داشت: تسهیلات در نظر گرفته شده در حوزه مشاغل خانگی برای این اداره کل در سال مالی ۱۴۰۱، هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۶۰۰ میلیارد ریال از این تسهیلات جذب و در اختیار افراد واجد شرایط قرار گرفته است.

خواجه مظفری تصریح کرد: بیشترین اعتبار باقی مانده از تسهیلات مشاغل خانگی در سال مالی گذشته (۱۲۰ میلیارد تومان) به سال مالی ۱۴۰۲ انتقال داده شده و بانک‌های عامل می‌توانند به پرونده‌های معرفی شده، تسهیلات از این محل پرداخت کنند.

بوی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ پرونده برای جذب تسهیلات مشاغل خانگی در استان برای ایجاد سه هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی به بانک‌های عامل ارسال شده است.

استان گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۷ درصد از این جمعیت روستانشین هستند و اقتصاد اصلی آن ها برپایه کشاورزی استوار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها