خبرهای داغ:
کد خبر: ۹۵۲۷۳۸۲
|
۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج رامهرمز، جشنواره مالک اشتر بسیج ناحیه رامهرمز با حضور سردار باقری جانشین فرمانده سپاه ولیعصر(عج)، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رامهرمز، ریاست دادگستزی، فرماندار، دادستان، اعضای شورای اداری و فرماندهان برتر پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان رامهرمز در محل سالن ستادبحران این شهرستان برگزار شد.

 

 سردار باقری جانشین فرمانده سپاه ولیعصر(عج) در جشنواره مالک اشتر بسیج رامهرمز گفت: اهمیت این جشنواره در بیانات مقام معظم رهبری مشهود است، و با تاکید ایشان برترین های سپاه و بسیج را در قالب جشنواره مالک اشتر که شخصیت برجسته تاریخ اسلام و یکی از یاران باوفای حضرت امیرالمؤمنین(ع) است، تقدیر می کنیم. 

 

وی افزود: یکی از ویژگی مالک اشتر یار با وفای امام اول شیعیان که آن را در تاریخ ماندگار کرد این بود، که هم مرد سخن بود و هم مرد عمل، او با بصیرت و نگاه نافذ از مسائل روز و تبعیت از امام همانند حضور او در میدان چشم گیر است.

 

سردار باقری از ویژگی های بارز مالک اشتر یاد کرد و گفت: مالک همواره اهل ابتکار عمل بود که در این جشنواره این ویژگی افراد مدنظر قرار گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه چند روز بیشتر تا ایام سوگواری آقا سیدالشهدا آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام نمانده، گفت، امروزه باید با جهاد تبیین و نهضت روشنگری کربلا را، حادثه ی کربلا را و آنچه را که باعث شد تا امام حسین (ع) با اینکه توسط ۱۸ هزار نفر مردم کوفه دعوت شد، ولی در کربلا تنها ماند، علل و عوامل آن را برای نسل جدید تشریح و روشن سازیم. 

 

جانشن سپاه ولیعصر در ادامه سخنان خود افزود: در مبحث دشمن شناسی مالک اشتر نمونه بارز است و او توانست با تبعیت از امام خود و گوش به فرمان و فرامین مولای خود در زمینه دشمن شناسی خوب عمل کند. 

 

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین ویژگی های مالک اشتر ولایتمداری او بود، گفت: جشنواره مالک اشتر از کف پایگاه مقاومت در نواحی سپاه شروع و تا بالاترین سطح آن ادامه دارد و این نشأت گرفته از ویژگی عدالت محوری مالک اشتر است. 

 

جانشین فرماندهی سپاه در استان اظهار داشت: این که گفته می شود سپاه همیشه پای کار است از باب رقابت نیست، الحمدالله در بحران ها همه دستگاه ها پای کار هستند، هر چند باید در کمک رسانی به مردم از هم سبقت گرفت و رقابتی در عین رفاقت داشت.

 

وی همچنین گفت: این جشنواره به منظور تقدیر و تشکر از آن دسته کسانی است که در پیشبرد اهداف سپاه و بسیج تلاش فراوان کردند، و در سخت ترین بحران هان درخشیدند و نلغزیدند. 

 

سرهنگ پاسدار حفیظ اله تقی زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رامهرمز در این مراسم ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمد گویی، گفت: در جشنواره مالک اشتر معمولا زحمات پاسداران و کارکنان در همه زمینه ها مورد ارزیابی قرار می گیرد که کلیه بسیجیان و همه کسانی که بتوانند موفقیتی برای پیشبرد اهداف انقلاب کسب کنند به نیابت از بسیجیان تجلیل خواهند شد.

 

 فرمانده ناحیه رامهرمز خاطرنشان کرد: جشنواره مالک اشتر یک فرصت بی بدیل برای قدردانی از سیره عملی مالک اشتر است شهید سلیمانی مالک اشتر زمان است چرا که شهید سلیمانی ولایتمدار و ولایت پذیر بود، صدیق و بردبار بود، یاور رهبر بود، شکیبا و مهربان بود و مردم دار بود و این ویژگیها با مالک اشتر یار باوفا و صدیق حضرت علی مشابه است و این ویژگی ها منصوب به چهره درخشان کسانی است که همیشه تمام عمر خود را برای ولایت گذاشتند. بسیجی بدون ترمز یعنی ولایت مداری، بسیجی همیشه اولین است، در سیل، زلزله، کمک رسانی به مردم، همدردی با مردم و با مردم که اینها از خصوصیات بارز بسیجیان است.

 

در این مراسم فرماندهان برتر حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج، بسببجیان برتر در زمینه های مختلف فرهنگی، فضای مجازی، عقیدتی، سیاسی، روابط عمومی و... توسط سردار باقری مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها