سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: این استان امسال متعهد به ایجاد شغل برای ۳۵ هزار و ۸۴۰ نفر است.
کد خبر: ۹۵۲۷۲۷۸
|
۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، خلیل‌احمد سلامی در جلسه بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در ثبت اشتغال جدید در سامانه رصد، بیان کرد: اشتغال در دولت سیزدهم یکی از مهمترین موضوعاتی است که با حساسیت و اهمیت زیادی دنبال می‌شود و نقش و وظایف دستگاهها و نهادهای مختلف در آن مشخص شده است.

وی افزود: در سال گذشته با همت و تلاش و هماهنگی ارکان مختلف اجرایی، میزان تعهد اشتغال استان محقق شد که امیدواریم این هم افزایی و هماهنگی در سال جاری نیز ادامه یابد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: تعهد اشتغال استان برای امسال ۳۵ هزار و ۸۴۰ نفر است که از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی بین شهرستانی و بین دستگاهی تقسیم شده است.

سلامی گفت: دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند اشتغال ایجادی خود را در سامانه رصد اشتغال به ثبت برسانند، چرا که منبع آمار اشتغال کشور این سامانه است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای اردیبهشت که فرایند ثبت آمار اشتغال ایجادی سال ۱۴۰۲ در سامانه رصد اشتغال فراهم شده است تا امروز اطلاعات سه هزار و ۳۲۲ نفر بعنوان شاغل جدید توسط دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط در سامانه به ثبت رسیده است و انتظار می‌رود تا پایان تیرماه این روند با شتاب بیشتری پیگیری شود.

مهرداد عرب اول، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم در این جلسه گفت: مبنای توزیع شهرستانی تعهد اشتغال در استان، شاخص‌های مثل مزیت‌های هر منطقه، نرخ بیکاری و تولید ناخالص داخلی (GDP) است.

اظهار کرد: دولت در راستای تحقق رشد اقتصادی کشور، ارکان اجرایی را مکلف به پیگیری برنامه‌ها کرده است و سهم هر دستگاه اجرایی و نهاد حمایتی مشخص است.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری و هماهنگی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال، گفت: امسال در جشنواره شهید رجایی یکی از شاخص‌ها به ارزیابی عملکرد بانک‌ها اختصاص دارد و بر این اساس بانک‌هایی که عملکرد مناسبی نداشته باشند، می‌بایست پاسخگو باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار