مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج ساوه؛
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج ساوه گفت: واقعه مباهله پس از جریان غدیرخم، یکی از وقایع مهم صدر اسلام است که در آن عظمت اهل بیت(ع) به تصویر کشیده شد.
کد خبر: ۹۵۲۶۵۹۵
|
۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

عظمت اهل بیت(ع) در روز مباهله به تصویر کشیده شد

حجت الاسلام مهدی محمدی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج ساوه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ساوه؛ درخصوص روز مباهله گفت: بیست و چهارم ذی‌الحجه، یادآور واقعه‌ای در سال نهم هجری است که در آن، حقانیت رسول الله(ص) و اهل بیتش(ع) در برابر مسیحیان نجران به اثبات رسید تا همگان بدانند پنج تن آل عبا(ع) گنجینه‌ی بی‌بدیل الهی برای تمام بشریت‌اند.

وی افزود: روزی که مسیحیان نجران به مدینه آمده بودند تا در مورد درستی دعوت پیامبر(ص) پژوهش و با ایشان به محاجه(دلیل آوردن) کنند، سرانجام بحث‌شان به جایی کشید رسول‌الله(ص)، آنان را به مباهله فراخواند.

حجت الاسلام مهدی محمدی ادامه داد: در مکان مباهله پیامبر(ص) گنجینه خود، یعنی علی مرتضی(ع)، دخترش فاطمه(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را با خود آوردند، اما آنان با دیدن این صحنه از مباهله کناره گرفتند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج ساوه تصریح کرد: روز مباهله، روز تعیین برهان صادقی است که پروردگار در کتاب وحیانی قرآن بدان دستور داده است و روزی که در آن، خورشید حق، تابیدن گرفت تا بر ظلمت افکار، چیره شود و زبان مدعیان دروغین بسته شود.

وی افزود: به واقع در این روز، پروردگار آشکار ساخت که اهل بیت(ع) از تمامی تقرب جویندگان به او از راه اطاعت و بندگی، گرامی‌تر هستند.
حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: این سند تاریخی گواه شأن و منزلت پنج تن آل عبا و برهان قاطع اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است و رخدادی که هیچ شبهه‌ای در حقانیت آل محمد(ع) باقی نمی‌گذارد و به زیبایی تجسم فضائل و برتری پنج‌تن آل عبا، پیامبر(ص)، علی(ع)، فاطمه(س)، حسن(ع) و حسین(ع)، است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار