خبرهای داغ:
در رزمایش مهندسین جهادگر از خانواده شهید مهندس هسته‌ای رمضان رستمی شهید شاخص بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه فجر فارس در سال ۱۴۰۲ تجلیل بعمل آمد.
کد خبر: ۹۵۲۶۱۷۴
|
۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مهندس محمدجعفر شفیعی مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون در رزمایش تخصصی مهندسین جهادگر که در شهرکهای صنعتی فارس برگزار شد، اظهار داشت: امروز اقتدار و عظمت ایران اسلامی مدیون رشادت‌ها و حماسه آفرینی‌های شهدای والامقام است و تجلیل از خانواده معظم شهدا و بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان به ویژه شهدای هسته‌ای در حقیقت ضامن حفظ نظام و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است.

وی به نقش سازنده فرهنگ ایثار و شهادت در پیشبرد اهداف و آرمانهای والای انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ملت بزرگ ایران با تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت، در برابر تمامی فشارهای دشمنان خارجی و تحریم ها ایستادگی کرد و امروز راه پیشرفت و ترقی ایران اسلامی در حوزه های مختلف علمی و صنعتی باز شد.

مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون با بیان اینکه شهدای هسته ای کشور در واقع نماد پیشرفت و آمیختگی علم، ایمان، شجاعت، خون و شهادت هستند، خاطر نشان کرد: انرژی هسته‌ای تنها بخشی از راهی بود که این شهدای والامقام در راه پیشرفت و اعتلای آن در کشور حرکت می‌کردند و مهم‌ترین هدف این شهدا مبارزه با استعمار علمی استکبار جهانی بوده‌ است که همین مقوله باعث ترور این بزرگان از سوی دشمنان این سرزمین شد و امروز ترس رژیم صهیونیستی و آمریکا از هسته ای شدن ایران تا حدی است که با رو آوردن به ترور و از بین بردن گنجینه های علمی انرژی اتمی قصد دارند تا پیشرفت های ایران را متوقف کنند.

مهندس شفیعی با اشاره به اینکه پیشرفت ایران در حوزه فناوری های هسته ای برای دشمن بسیار سنگین بوده است، تصریح کرد: یکی از راهبردهای اصلی استکبار جهانی این است که برای رسیدن به اهداف و نقشه هایش تلاش می کند تا ملت های جهان را عقب مانده نگه دارد و جلوی پیشرفت و توسعه آنها را بگیرد.

وی یادآور شد: امروز دانشمندان ایران اسلامی در حوزه هسته ای و دفاعی ذره ای شک و تردید به خودشان راه نمی دهند و راه شهدای هسته ای را با قدرت ادامه خواهند داد، مسئولین نظام نیز همه باید یکپارچه در جهت تقویت و حمایت از این دانشمندان گام بردارند و همه باید بدانند تلاش دشمن زمانی بی اثر خواهد شد که ما ملتی قوی باشیم.

در این مراسم با اهدای لوح سپاس از صبر و استقامت همسر شهید تجلیل به عمل آمد.

به گزارش بسیج، شهید مهندس هسته ای رمضان رستمی متولد کنارتخته شهرستان کازرون همزمان که در جنگ حضور داشت موفق به اخذ مدرک مهندسی مکانیک از دانشگاه علم و صنعت شد و بنا به تقاضای سازمان انرژی اتمی، به نیروگاه اتمی بوشهر رفته و در این ناحیه شروع به کار نمود. سرانجام در تاریخ 26 آبان ماه 1366 در حین خدمت به همراه تعدادی از همکاران خود بر اثر اصابت موشک های ضدبتون به نیروگاه اتمی توسط هواپیماهای متجاوز بعثی به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار