شهردار سراوان با بیان اینکه یکی از وظایف مهم شهرداری کار فرهنگی است، گفت: در انجام کار فرهنگی مؤثر در جامعه اعلام آمادگی می‌کنیم که با دیگر نهادهای فرهنگی همکاری لازم را داشته باشیم.
کد خبر: ۹۵۲۶۰۰۲
|
۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سراوان؛ جلسه مطالبه‌گری فرهنگی با حضور مدیر بسیج جامعه زنان سپاه شهرستانی و شهردار سراوان در خصوص عفاف و حجاب و برنامه‌های فرهنگی در دفتر شهردار برگزار شد.

مدیر بسیج جامعه زنان سپاه شهرستانی سراوان در این نشست بیان کرد: در راستای انجام کار فرهنگی در شهرستان سراوان نیاز به یک هم‌افزایی میان نهادها و ادارات وجود دارد؛ همکاری باعث می‌شود تا یک برنامه فرهنگی در سطح شهر به‌خوبی بروز و ظهور پیدا کند.

نصرت گلوی افزود: متأسفانه کار فرهنگی خوب در سراوان مغفول مانده و آن‌چنان که بایدوشاید به آن اهمیت داده نشده است؛ لذا لازم است در این زمینه تلاش مضاعف انجام و از جزیره‌ای عمل‌کردن خودداری شود.

مدیر بسیج جامعه زنان سپاه شهرستانی سراوان گفت: در سال گذشته برنامه‌های فرهنگی با کیفیتی در سطح شهرستان با کمک سایر ادارات انجام شد که بازخورد خوبی در جامعه داشت؛ لذا اگر می‌خواهیم در این زمینه موفقیت داشته و برنامه‌های مؤثر را به منصه ظهور بگذاریم لازمه آن همکاری میان ارگان‌ها و نهادهای دولتی و مردمی است.

مصطفی خدا رحمی شهردار سراوان نیز در این نشست بیان کرد: در شهرداری سعی داریم که همکاری خود را با مراکز فرهنگی تقویت کینم و آمادگی خود را جهت انجام کار فرهنگی مؤثر در سطح شهر اعلام می‌کنیم.

وی افزود: اولین شرط در انجام کار فرهنگی احترام متقابل مذهب است چرا که در تضاد مذهب نمی‌توان کار فرهنگی انجام دهیم و در توافق است که می‌توان گام‌های موثری برداشت.

شهردار سراوان با بیان اینکه فرهنگ ناشی از مذهب است، ادامه داد: فرهنگ چکیده‌ای از هر آن چیزی است که جامعه دارد، می‌تواند مذهب، سنت و آداب محلی باشد.

خدا رحمی گفت: کار فرهنگی سلیقه‌ای، علاقه‌ای و کار قلبی است و برای اینکه مؤثر و ملموس باشد باید از کاغذ، پوستر و بنر خارج و در جامعه مؤثر باشد شود.

وی با بیان اینکه زنان بیشتر از مردان می‌توانند جامعه را بسازند و یک زن مسلمان محجبه و عفیف می‌تواند در کارهای مختلف حضور داشته باشد، خاطرنشان کرد: هر آن چیزی که به بنیان علمی، اعتقادی، اشتغال‌زایی و فرهنگ‌سازی خانواده کمک کند، همکاری خواهیم داشت. 

شهردار سراوان ادامه داد: ما باید در راستای داشتن جامعه سالم تلاش کنیم و کمک به تقویت عفاف و حجاب داشته باشیم اگر تاریخ اسلام را مطالعه کنیم زنانی در غزوات در کنار پیامبر (ص) و بعضاً در جنگ‌ها حضور داشتند که خود این موضوع برای ما درس است.

خدا رحمی با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم شهرداری کار فرهنگی است، اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری کار فرهنگی است، حتی فرهنگ را از امنیت بالاتر می‌دانند، ما باید فرهنگ مرزداری، فرهنگ وطن‌دوستی و فرهنگ ضداستکباری بودن را در جامعه ترویج دهیم، امروز آمریکا فرهنگ خود را بر فرزندان ما قالب کرده، اگر ما فرهنگ نداشته باشیم درواقع هیچ‌چیز نداریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار