زن مسلمان ایرانی الگوی سوم زن را به دنیا معرفی کرد و به همگان ثابت کردند که به مانند الگوی زن شرقی فعالیت خود را محدود به تکثیر نسل نکرده و به مانند الگوی زن غربی، نگاه ابزاری و مصرفی را نسبت به خود ندارد بلکه عنصری جریان ساز و تمدن ساز است.
کد خبر: ۹۵۲۵۶۰۴
|
۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ هویت فطری و ذاتی زن، بیانگر نقش محوری وی در محیط خانواده به عنوان مادر و همسر است، نقشی که از همان ابتدا به عنوان اساس نهاد خانواده به شمار رفته و به فرموده مقام معظم رهبری یکی از ارکان تمدن‌سازی است.

مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی می‌فرمایند: "بانوان همچنان که در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی پا به پای مردان و چه‌بسا جلوتر از مردان در میدان بودند و همسران و فرزندان و برادران خود را به میدان فرستادند با نقش‌آفرینی در تربیت جوانان مؤمن انقلابی در گام دوم انقلاب و تمدن سازی نیز رسالتی مهم دارا هستند."

در آیاتی از قرآن کریم نیز زنان تاریخ‌ساز و تمدن ساز، معرفی شده‌اند از جمله آسیه همسر فرعون و حضرت مریم(س)، موضع قرآن گواه این حقیقت است که وجود زن به اندازه مرد در زندگی حیاتی است و او نه در مرتبه‌ای پایین‌تر از مرد قرار دارد و نه آنکه از یک جهت فرودست محسوب می‌شود. آنچه که اسلام برای زن در نظر گرفته، چیزی است که با طبیعت او هماهنگی دارد، به او امنیت کامل می‌بخشد و از او در برابر شرایط نامساعد و دشواری‌های زندگی محافظت می‌کند.

اگر زن بخواهد با پوشش نامناسب و آنچه که غرب به نمایش می‌گذارد در جامعه حاضر شود، نمی‌تواند نقش‌آفرین باشد چراکه باید اول مراقب خود باشد لذا اسلام برای حضور زنان در اجتماع آن‌ها را به داشتن حجاب و پوشش کامل سفارش کرده است.

زنان متعهد ایرانی در دوران انقلاب اسلامى نقشى ماندگار از خود در تاریخ به ثبت رساندند آنان به همگان ثابت کردند که به مانند الگوی زن شرقی فعالیت خود را محدود به تکثیر نسل نکرده و به مانند الگوی زن غربی، نگاه ابزاری و مصرفی را نسبت به خود ندارد بلکه عنصری جریان ساز و تمدن ساز است. زن مسلمان ایرانی الگوی سوم زن را به دنیا معرفی کرد. 

شخصیت زن مسلمان در این الگو، حضور و فعالیت در صحنه اجتماعی دارد، اما به لحاظ فردی موحد، توحیدمحور، عفیف، پاکدامن و در عین حال پویا، فعال و نقش‌آفرین است و در خانواده نیز نقش مادری، همسری و تربیتی دارد.

ظرفیت‌سازی و زمینه سازی برای ایجاد تمدن اسلامی ‌و نظام توحیدی افق پیش‌روی انقلاب اسلامی ‌است افقی که بی‌شک زنان در آن نقش محوری دارند چراکه بایستی با الگوگیری و الگوسازی از سبک زندگی اسلامی نسل تمدن‌ساز را تربیت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها