فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فارسان:

دشمن همبستگی اجتماعی ملت را هدف گرفته است

سرهنگ سرهنگ علیرضا عربی با تأکید بر مراقبت عمومی اظهار کرد: دشمن به دنبال ایجاد دو قطبی ها و چند قطبی های کاذب بین مردم در اجتماع است.
کد خبر: ۹۵۲۴۴۷۴
|
۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ پاسدار علیرضا عربی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فارسان در گفتگو با خبرنگار افتخاری بسیج عنوان کرد: در نظام اندیشه اسلامی ولایت یک طول و یک عرضی دارد که باید به هر دو بعد آن پرداخته شود.

علیرضا عربی افزود: طول ولایت همان آیه ولایت است که در قرآن کریم آمده است : « اِنّما وَلیُّکُمُ الله وَرَسُولهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا یُقِیمُونَ الصَّلوةَ وَیُوءْتُونَ الزَّکاة وَهُمْ راکِعُون» و همین آیه یکی از روشن‏ترین دلایل امامت بلا فصل علی‏علیه السلام است. اما بٌعد دیگر ولایت یا همان عرض ولایت به واقع همان همبستگی اجتماعی است و بیانگر وظیفه ای است که ما نسبت به یکدیگر داریم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیح فارسان در ادامه عنوان کرد: ما نسبت به یکدیگر ولایت داریم در نظام دینی مرد خانه نسبت به همسر و بالعکس و ... نسبت به یکدیگر ولایت دارند و این ولایت ها موجبات همبستگی اجتماعی را فراهم می کند. این مورد مرا یاد سخن شهید بزرگوار سپهبد حاج قاسم سلیمانی می اندازد که می فرمود حتی آن دختر بدحجاب و بی حجاب هم دختر ماست و ما نمی توانیم او را طرد و اخراج کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: کارهای فرهنگی که انجام می دهیم، کارهایی نظیر محرومیت زدایی ها و کمک های معیشتی، اردوهای جهادی و ...  همه باعث می شود تا این همبستگی اجتماعی بیشتر شود و بدانیم که دشمن هم اکنون دقیقا همین همبستگی را هدف گرفته و به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و حکومت، مردم با سپاه و بسیج و حتی ایجاد دو قطبی ها و چند قطبی های کاذب بین خود مردم در اجتماع است، پس ما باید مراقب باشیم.

وی برنامه های فرهنگی  اثربخش با مشارکت آحاد مردم را یکی از راهکارهای افزایش همبستگی در سطح جامعه دانست و با تقدیر از حضور باشکوه اقشار مختلف مردم در جشن های دهه امامت وولایت و عید سعید غدیر خم، گفت: اجرای برنامه های تبیینی و تربیتی و برنامه هایی نظیر برگزاری نمایشگاه ها برقراری دعاهای ندبه در اماکن خاص نظیر امامزاده ها و در کنار قبور شهدا و همچنین طبخ و توزیع غذاهای نذری و ... در جامعه ،  همبستگی اجتماعی و اتحاد را بالا برده و نقشه های شوم دشمنان را خنثی می کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار