اجرای سه‌هزار متر مربع پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان دیر

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: سه هزار مترمربع پروژه بهداشتی‌درمانی در شهرستان دیّر در دست ساخت است.
کد خبر: ۹۵۲۴۳۱۲
|
۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴

اجرای سه‌هزار متر مربع پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان دیر

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر، حیدر عزیزنژاد صبح دوشنبه در نشست با فرماندار شهرستان دیر اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیازمندی‌های عمرانی حوزه بهداشت و درمان استان را شناسایی و با اولویت نسبت به ساخت آنها اقدام می‌کند.

 

وی گفت: در حال حاضر پنج پروژه بهداشتی درمانی در شهرستان دیر در دست ساخت است که با اتمام عملیات اجرایی آنها حدود سه هزار متر مربع به مساحت حوزه بهداشت و درمان این شهرستان افزوده می‌شود.

 

عزیزنژاد به اعتبارات تخصیصی به پروژه‌های شهرستان دیر اشاره کرد و بیان کرد: اعتبار اولیه برای ساخت این پروژه‌ها حدود ۲۵۱ میلیارد ریال بوده که برای تکمیل و افتتاح این پروژه‌ها با توجه به نوسانات قیمت‌ها به مبلغ حدود ۹۰ میلیارد ریال نیاز است که انتظار می‌رود در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اختصاص داده شود.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به پروژه‌های در دست ساخت حوزه بهداشت و درمان شهرستان دیّر گفت: ۲ خانه بهداشت در روستاهای حاجی‌آباد و کُنارترشان با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در زمینی به ترتیب با مساحت ۲۵۰ و ۲۰۰ مترمربع در دست ساخت است که ان‌شاالله در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

وی ادامه داد: پانسیون ۱۲ واحد پزشکان بیمارستان امام هادی (ع) نیز در محوطه این بیمارستان با زیربنا هزار و ۲۰۰ مترمربع و اعتبار اولیه ۷۰ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال ساخت است که برای تکمیل آن به حدود ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 

وی اعلام کرد: برای خرید تجهیزات زیستی پانسیون ۱۲ واحدی پزشکان بیمارستان امام هادی (ع) به اعتباری حدود ۲۰ میلیارد ریال نیاز است.

 

عزیزنژاد افزود: ساختمان مرکز خدمات جامع سلامت بردخون با پیشرفت ۷۰ درصد و زیربنا هزار و ۲۷۸ مترمربع و اعتبار اولیه ۷۰ میلیارد ریال عملیات اجرایی آن ادامه دارد و برای تکمیل این پروژه به اعتباری حدود ۴۰ میلیارد ریال نیاز است تا ان‌شاالله بتوان در موعد مقرر این ساختمان افتتاح و با تجهیز آنکه اعتباری حدود ۱۵ میلیارد ریال نیاز دارد به بهره‌برداری برسد.

 

وی اضافه کرد: پایگاه سلامت خیرساز آبدان نیز با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال و زیربنا ۱۲۰ مترمربع مراحل ابتدایی ساخت را طی می‌کند و انتظار می‌رود این پروژه در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

 

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به ساختمان خیرساز سی‌تی‌اسکن نیز گفت: ساختمان الحاقی سی‌تی‌اسکن بیمارستان امام هادی (ع) دیّر با زیربنا ۱۸۳ متر مربع و پیشرفت ۷۵ درصدی در دست ساخت است که با تکمیل و تجهیز این ساختمان بخشی از نیازمندی‌های درمانی مردم منطقه مرتفع خواهد شد.

 

عزیزنژاد با تاکید بر ایجاد و توسعه زیرساخت‌های بهداشتی درمانی شهرستان دیر عنوان کرد: پانسیون دو واحدی پزشکان آبدان، خانه پزشک مرکز خدمات جامع سلامت بردستان، مجتمع آزمایشگاهی دیر، پایگاه سلامت شماره ۲ شهر دیّر از جمله نیازمندی‌های حوزه بهداشت و درمان شهرستان دیر است که انتظار می‌رود با نگاه ویژه فرمانداری و تخصیص اعتبار لازم عملیات اجرایی آنها آغاز شود.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر نیز در این نشست یادآور شد: طی دو سال گذشته در دولت مردمی دکتر رئیسی ۱۰ پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان دیّر کلنگ‌زنی، افتتاح و یا روند عملیات ساخت آن در حال اجرا است.

 

عباس آدمیت‌نسب افزود: ساختمان دیالیز، پانسیون ۱۲ واحدی پزشکان بیمارستان، خانه بهداشت بردخون کهنه، خانه بهداشت الی، پانسیون ۲ واحدی پزشکان آبدان، مرکز خدمات جامع سلامت بردخون، خانه بهداشت حاجی آباد، خانه بهداشت کنارترشان، ساختمان سی‌تی‌اسکن و پایگاه سلامت آبدان از جمله پروژه‌های هستند که طی دو سال گذشته کلنگ‌زنی، افتتاح و یا روند عملیات ساخت آن انجام شده است.

 

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار