خبرهای داغ:
حجت الاسلام علوی گفت : آیت الله کشمیری فرموده اند که دعای عرفه را مخصوص روز عرفه نکنید و ماهی یک بار آن را بخوانید که یک دوره کامل خودشناسی است .
کد خبر: ۹۵۲۳۷۳۳
|
۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

وقتی شناخت انسان نسبت به خدا کامل شد آنوقت ذبح بچه برایت کاری ندارد

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ حجت الاسلام علوی استاد حوزه و دانشگاه در کلاس اخلاق ستاد سپاه نینوا گفت : عید سعید قربان و عرفه را پشت سر گذاشتیم و عرفه را عرفه نامگذاری کردند چرا که به معنای شناختن و شناساندن است که انسان باید به خودشناسی برسد .

وی تصریح کرد : حضرت ابراهیم 3 خواب دید برای ذبح فرزند که خواب دوم در مسجد حنیف و خواب سوم در 9 ذی الحجه منایه که این خواب در صحرای عرفات بود که به همین علت روز 9 ذی الحجه را عرفه می نامند .

ایشان عنوان کرد: در روز عرفه یک دوره خداشناسی با زبان سید الشهدا(ع) نقل شده است که آیت الله کشمیری فرموده اند که دعای عرفه را مخصوص روز عرفه نکنید و ماهی یک بار آن را بخوانید که یک دوره کامل خودشناسی است .

حجت الاسلام علوی اظهار داشت : وقتی شناخت انسان نسبت به خدا کامل شد آنوقت ذبح بچه برایت کاری ندارد لذا عید قربان بعد از روز عرفه قرار گرفته است .

این استاد دانشگاه در آخر افزود : در روز عرفه حضرت ابراهیم به اوج معرفت می رسد که فرزند را به قربانگاه میبرد برای تقرب به حضرت حق که هاجر فرزند را آماده کرد و شیطان خود را مجسم کرد به شکل انسان که او را مقابل عزیزه خود قرار بدهد که این عید تقابل بین فریضه و عزیزه است اما هاجر جواب داد که او پیامبر الهی است و مامور خداست که زمانی که اسماعیل را آماده ی ذبح کرد شیطان شروع کرد به وسوسه کردن و ابراهیم شروع کرد به سنگ انداختن که او را از خود دور کند .

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها