خبرهای داغ:
سردار فتحیان در یادواره شهدای بهداری رزمی همدان تأکید کرد

لزوم روایتگری حماسه‌آفرینی‌های جامعه پزشکی در دوران کرونا / وجود ۳ هزار شهید بهداری رزمی در کشور

سردار فتحیان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که مجاهدت جامعه پزشکی در دوران کرونا بی‌نظیر و قابل تحسین است، بر لزوم روایتگری حماسه‌آفرینی‌های جامعه پزشکی در دوران کرونا تاکید کرد.
کد خبر: ۹۵۲۳۰۵۵
|
۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶

لزوم روایتگری حماسه‌آفرینی‌های جامعه پزشکی در دوران کرونا / وجود ۳ هزار شهید بهداری رزمی در کشور

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار نصراله فتحیان امروزدر یادواره شهدای بهداری رزمی و بهداشت و درمان استان همدان که در راستای بزرگداشت کنگره ۸ هزار شهید استان در دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد، مراسم بزرگداشت شهدا را بسیار با عظمت و نورانی دانست و  اظهار کرد: مفتخرم که در شهر تاریخی همدان، شهر ادب و هنر و شهر بزرگ فرهنگی کشور که تمدن ایران است حضور یافتم و از اینکه برای شهدای بهداری، رزمی و بهداشت و درمان استان برای دومین بار یادوراه برگزار می‌شود جای تقدیر دارد.

وی به نقش اثربخش بهداری رزمی در دوران دفاع مقدس پرداخت و بیان کرد: بهداری رزمی در دوران دفاع مقدس کاری بزرگ و با عظمتی انجام داد و به عنوان یکی از واحد‌های پشتیبانی خدمات رزمی در کنار نیرو‌های رزمنده نقش تعیین کننده و بزرگی ایفا کرد به طوری که امام راحل نیز از عملکرد آن رضایت داشت.

مشاور وزیر بهداشت در امور بهداری رزمی در تشریح عملکرد بهداری رزمی در دوران دفاع مقدس، با بیان اینکه بهداری رزمی بدون هیچ گونه امکانات و تجهیزاتی از صفر آغازکرد، گفت: رزمندگان امدادگر و بهداری رزمی و کادر درمان دوران دفاع مقدس با عنایت خداوند و دل‌های پاک و پاکیزه جانانه پای کار بودن و بسیار تلاش داشتند و با حضو موثر خود التیام بخش مجروحان جنگ بودند.

وی کار بهداری رزمی را کار در شرایط سخت و همراه با مشکلات دانست و گفت: در حوزه بهداری رزمی، ظرفیت‌سازی برای حضور جانانه جامعه پزشکی صورت گرفت و توانستند به بهترین نحو دین خود را نسبت به مردم و کشور ادا کنند.

سردار فتحیان با بیان اینکه بهداری رزمی در عملیات کربلای پنج به ۵۰ هزار نفر خدمات ارائه داد، گفت: کار بسیار سخت و دشواری بود؛ بهداری رزمی با ایجاد ظرفیت و فراهم کردن زمینه خدمت کادر پزشکی  بسیار تاثیرگذار بود.

* کادر پزشکی در دوران دفاع مقدس بسیار خوش درخشید و حماسه خلق کرد

وی با تاکید بر اینکه کادر پزشکی در دوران دفاع مقدس بسیار خوش درخشید و حماسه خلق کرد، ادامه داد: در تاریخ چندهزار ساله ملت ایران و در تمام تاریخ‌های جنگ‌های دنیا هیچ جا مشاهده نشده که جامعه پزشکی به سراغ مصدومین و مجروحین برود، اما در دوران دفاع مقدس که اوج غربت ملت ایران و در تحریم و محاصره بودیم، کادر درمان به خوبی پای کار بودند و با ارائه خدمات به یک میلیون مجروح و مصدوم زحمت بسیار کشیده و افتخار آفریدند.

مشاور وزیر بهداشت در امور بهداری رزمی با بیان اینکه بهداری رزمی در دوران دفاع مقدس در سطح کشور پنج دوره پزشکان کشور را به کار گرفت، افزود: ما در عملیات‌های دفاع مقدس بیش از ۱۰۰ هزار عمل جراحی حیات‌بخش با حداقل امکانات در بیمارستان‌های صحرایی، اورژانس‌ها و پست‌های امدادی انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه در همه حوزه‌های دفاع مقدس از جمله در حوزه بهداری و پزشکی همه فرماندهان شاخص بودند، گفت: شهید شکری موحد از شهدای همدان فرمانده گردان بهداری بود که بستر را برای خدمت جامعه پزشکی استان فراهم کرد و در نهایت خودش هم در کنار کادر پزشکی به شهات رسید.

سردار فتحیان به وجود ۳ هزار شهید بهداری رزمی در کشور اشاره و تصریح کرد: بخش پزشکی استان همدان نیز در دوان دفاع مقدس به خوبی پای کار بود و ۱۱۹ شهید بهداری رزمی تقدیم نظام و انقلاب کرد.

وی با تاکید بر اینکه جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس با نقش اثربخش خود روسفید شد، به نقش مهم این قشر در دوران کرونا اشاره و بیان کرد: بعد از گذشت ۴۰ سال امتحان دیگری برای جامعه پزشکی فراهم شد و ویروس خطرناک کرونا همه دنیا را دربرگرفت تا نظام سلامت و ارزش‌ها را در دنیا محک بزند که در این شرایط نیز جامعه پزشکی با ایثارو از خودگذشتگی بسیار خوش درخشید.

مشاور وزیر بهداشت در امور بهداری رزمی با اشاره به وجود ۲۰۰ شهید سلامت در کشور که اغلب آن‌ها متخصص بودند، عنوان کرد: در دروان کرونا، ایران همچون اروپا نبود که ماسک از یکدیگر بربایند، و یا مثل آمریکا هزاران نفر پیش بیمارستان‌ها فوت کنند؛ ایران اسلامی و نظام سلامت در  شرایط کرونا خوش درخشید و همچون دروان دفاع مقدس حماسه خلق کردند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که مجاهدت جامعه پزشکی در دوران کرونا بی‌نظیر و قابل تحسین است، بر لزوم روایتگری حماسه‌آفرینی‌های جامعه پزشکی در دوران کرونا تاکید و بیان کرد: هنوز دو درصد هم از تلاش‌ها، اقدامات، حماسه‌آفرینی‌ها و ایثارگری‌های نظام سلامت در دوران کرونا روایت نشده است.

* قهرمانان واقعی کشور شهدا هستند

سردار فتحیان با تاکید بر اینکه قهرمانان واقعی کشور شهدا هستند که نسل امروز باید به آنها اقتدا کند، عنوان کرد: افرادی که نگاهشان به غرب و خارج است و تنها به فکر دنیا و خوش گذارانی هستند قهرمان نیستند، عشق واقعی را شهدا داشتند که باید جوان امروز ما از آنها الگو بگیرد.

وی به  پیشرفت‌های جامعه پزشکی و نظام سلامت اشاره و بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان ۷۰۰ پرفسور در سطوح عالی و ۱۱ دانشکده دارد و با بیش از ۲ هزار و۵۰۰  تخت بیمارستانی ارائه خدمت می‌کند که اینها از پیشرفت‌های نظام سلامت است.

مشاور وزیر بهداشت در امور بهداری رزمی با اشاره به اینکه پیشرفت‌های ما درحوزه نظام سلامت خیره کننده است، به خودکفایی در تامین دارو و تجهیزات پزشکی اشاره و اظهار کرد: امید به زندگی از حدود ۵۰ سال در دوران قبل از انقلاب به بالای ۷۰ سال رسیده و این نشان از رشد شاخص‌های زندگی و سلامت دارد؛ نیروهای انسانی ما به وفور توسعه یافته و در حوزه تجهیزات تقریبا هم‌پای اروپا هستیم و تقریبا همه داروهای کشور را خودمان تولید می‌کنیم ولی با این وجود ما کمتر داشته‌ها و دستاوردها را بیان می‌کنیم اما دشمنان نواقص ما را بسیار بزرگ می‌کنند.

وی با بیان اینکه همه مردم نقش اصلی در حفظ و بقای این کشور داشته‌اند، یادآور شد: همه دشمنان می‌خواستند کشور را از بین ببرند، اما تا به امروز مردم مقاوم ایران ایستاده‌اند و عزتمندانه از کشور دفاع می‌کنند و مقاوم‌ترین ملت دنیا، ملت ایران است که درس مقاومت را به همه جای دنیا منتقل کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظرات