خبرهای داغ:
سردار مجیدی:

سهم رزمندگان بهداری و امدادگران در دفاع مقدس بی‌نظیر بود

همدان-فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان باتاکید بر اینکه سهم رزمندگان بهداری، امدادگران و کارکنان بهداشت و درمان در دفاع مقدس بی‌نظیر بود، گفت: این رزمندگان به زیبایی تمام پای کار بودند و نقش موثری ایفا کردند.
کد خبر: ۹۵۲۳۰۹۴
|
۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی امروزدر یادواره شهدای بهداری رزمی و بهداشت و درمان استان همدان که در دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم در راستای کنگره ۸ هزار شهید استان همدان برگزاری یادواره‌های شهدای قشری است، اظهار کرد: این مراسم به عنوان دومین یادواره شهدای بهداری رزمی در راستای بزرگداشت کنگره ۸ هزار شهید استان همدان برگزار می‌شود.

وی ضمن تقدیر از سردار فتحیان برای حضور در یادوراه شهدای بهداری رزمی استان عنوان کرد: سردار فتحیان یکی از افراد موثر در دفاع مقدس و بسیار راهگشا بود و امروز در کسوت ریاست بهداری رزمی نیرو‌های مسلح کشور خدمت می‌کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان به نقش آفرینی‌های رزمندگان بهداری رزمی و بهداشت و درمان اشاره و بیان کرد: گردان‌های عملیاتی جنگ بیشترین توجه را به خود در دفاع مقدس جلب می‌کند، اما نقش بهداری رزمی با عنوان گروهان امدادگران بسیار برجسته است که به پیشنهاد سردار فتحیان مقرر شده بود بخش درمان تا حد توان به منطقه عملیات نزدیک‌تر شود.

وی با تاکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس با تفکیک وظایفی که برای نیرو‌های رزمنده خط مقدم ایجاد شد، وجود نیرویی به عنوان امدادگر در کنار نیرو‌های جنگی احساس شد، افزود: این نیرو‌های امدادگر به جای آن که سلاح بگیرند کوله امداد را همراهی می‌کردند.

سردار مجیدی اضافه کرد: این ایده کوتاه کردن زمان درمان جراحات مجروحان اثرگذارترین گامی بود که در آن ایام بنا نهاده شد تا جایی که انتقال به بیمارستان صحرایی و مرکز شهر در کمترین زمان ممکن اتفاق می‌افتاد و در زمانی که به حضور امدادگر نیاز بود در عرض چند ثانیه حضور می‌یافت.

وی با تاکید بر اینکه سهم رزمندگان بهداری امدادگران و کارکنان بهداشت و درمان در دفاع مقدس بی‌نظیر بود، تصریح کرد: این رزمندگان به زیبایی تمام پای کار بودند و نقش موثری در دفاع مقدس ایفا کردند ضمن اینکه استان همدان ۱۱۹ شهید از این قشر تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان به نقش آفرینی بهداری رزمی و جامعه پزشکی در دوران کرونا پرداخت و بیان کرد:  امدادگران و جامعه پزشکی نه تنها در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند بلکه در دوران کرونا جلوه‌هایی از ایثار و از خودگشتگی را به نمایش گذاشتند و در خط مقدم بودند به طوری که در استان چندین شهید سلامت تقدیم شد.

وی خاطر نشان کرد: اگر ماحصل دفاع مقدس ما همین باشد که پیوستگی و همبستگی که بین نیروی خط مقدم تا کسی که بخواهد پشتیبانی کند، کفایت می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار