خبرهای داغ:
خواجه مظفری گفت: تشکیل و ثبت تعاونی های گلستان در سه ماهه اول 1402 نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، 74 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۹۵۲۲۹۸۹
|
۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱
رشد 74 درصدی ثبت تعاونی های استان در سه ماهه اول 1402 نسبت به مدت مشابه سال قبل
به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ حسینعلی خواجه مظفری مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان در جمع خبرنگاران گفت: براساس گزارش اخذ شده ازسامانه جامع آمارهای ثبتی تعاون درسه ماهه اول سال 1402، تعداد 40 تعاونی دراستان برای انجام فعالیت های مختلف کسب وکار تشکیل وثبت شده است  که نسبت به سه ماهه اول سال گذشته رشد معادل 74%داشته است و مجموع اعضاء این تعاونی ها 1849نفربا فرصت شغلی 338 نفر می باشد. 
وی افزود: بررسی نشان می دهد  بیشترین تعداد تعاونی ثبت شده درشهرستان های  گرگان  با12 تعاونی و گالیکش 9ومینودشت 6شرکت تعاونی  می باشد.  
خواجه مظفری تصریح کرد: بیشترین تعداد تعاونی ثبت شده به ترتیب درفعالیتهای کشاورزی وخدمات بوده است  وازطرفی تعاونی های تامین نیازمصرف کننده وکشاورزی به ترتیب با  116  و 1308 نفر دارای بیشترین اعضاء می باشند .  
وی با اشاره به اصل44 قانون اساسی وسند توسعه بخش تعاون ، تاکید کرد:  یکی ازرسالتهای این اداره کل ترویج فرهنگ تعاون می باشد و آمارهای جمع آوری شده حاکی ازاین است که مردم گلستان تمایل به تشکیل تعاونی دارند که این مهم به دلیل نگاه حمایتی دولت محترم نسبت به  ،تشکیل تعاونی و اقتصاد مردم محور رونق بوده است. 
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان در پایان خواستار شد: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مهار تورم و رشد تولید و رساندن 
 اقتصاد تعاون به 20درصد اقتصاد کل کشور،  دستگاههای اجرایی استان برابر سند توسعه بخش تعاون ، همکاری لازم را با این اداره کل داشته باشند.
انتهای خبر/
ارسال نظرات
پر بیننده ها