خبرهای داغ:
فیض الهی:

توجه ویژه‌ای در دولت سیزدهم به توسعه کتابخانه‌ها شده است

همدان-فرماندار شهرستان بهار گفت: در دولت سیزدهم به توسعه کتابخانه‌ها توجه ویژه شده و تعمیر و بازگشایی کتابخانه‌های فجر صالح آباد با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار و کتابخانه آیت الله بهاری با ۸.۵ میلیارد ریال انجام شد.
کد خبر: ۹۵۲۲۴۲۸
|
۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مجتبی فیض الهی در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه توسعه کتابخانه عمومی امام حسن مجتبی(ع) شهر مهاجران اظهار کرد: راه رسیدن به توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، «مطالعه» است و برای رسیدن به علم و مطالعه، به «توسعه کتابخانه ها» باید توجه شود.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌ها به عنوان مهمترین مراکز فرهنگی در کشور، ارتباط گسترده‌ای با همه اقشار جامعه دارند، تصریح کرد: در دولت سیزدهم به توسعه کتابخانه‌ها توجه ویژه شده و تعمیر و بازگشایی کتابخانه‌های فجر صالح آباد با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار و کتابخانه آیت الله بهاری با ۸.۵ میلیارد ریال انجام شد.

فرماندار شهرستان بهار ادامه داد: در توسعه کتابخانه امام حسن مجتبی(ع) شهر مهاجران ۴۰۰متر مربع به عنوان سالن آمفی تئاتر به این مجموعه اضافه خواهد شد که تاثیر مستقیمی بر افزایش سرانه فضاهای فرهنگی و تامین عدالت فرهنگی و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی برای مردم فرهنگ دوست مهاجران خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۴میلیارد ریال اعتبار برای کتابخانه امام حسن مجتبی (ع) در نظر گرفته شده که از این مبلغ ۱۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است و زمین این پروژه اهدایی از سوی امام جمعه عزیز و محترم مهاجران است و از زحمات ایشان سپاسگزار هستیم.

فیض الهی از تأمین یک دستگاه خودرو برای کتابخانه سیار در روستای زیر ۲۵۰نفر جمعیت خبر داد و گفت: برای تأمین این خودرو، وزارت ارشاد مساعدت خواهد کرد و این خودرو به زودی برای اقدامات فرهنگی و در حوزه کتابخوانی تخصیص می یابد و احداث کتابخانه در روستای رسول آباد سفلی به عنوان روستای مروج کتابخوانی در سال ١۴٠٢ و احداث کتابخانه عمومی در شهرک فرهنگیان بهار نیز در دستور کار قرار دارد.

* یکی از زیرساخت‌های افزایش سواد شهروندی توسعه فضاهای فرهنگی است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این مراسم گفت: یکی از زیرساخت‌های افزایش سواد شهروندی توسعه فضاهای فرهنگی است و توسعه کتابخانه های در همین راستا انجام می‌شود.

عاطفه زارعی اذعان کرد: با توجه به رویکرد جدیدی که کتابخانه‌های عمومی مبنی بر تبدیل به مراکزی اجتماع محور در پیش گرفتند، استانداردسازی و گسترش برخی از فضاهای موجود ضروری است.

وی ادامه داد: در کتابخانه های مرکزی و استاندارد در سطح کشور بیش از ۶۰ نوع خدمت تعریف شده که خدمات به صورت حضوری ارائه می شوند لذا کتابخانه، مرکزی برای تبادل تجربیات آرا و اندیشه ها مبتنی بر منابع موثق است و ما باید از فضاهای مجازی که سند اعتباری برای گفته ها وجود ندارد، گریزان باشیم و از کتابخانه ها به عنوان منابع اطلاع رسانی معتبر، استفاده کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار کرد: برای گسترش کتابخانه امام حسن مجتبی(ع)، احداث سالن آمفی تئاتر در نظر گرفته شده که می‌تواند محل اجتماع در حوزه‌های مختلف باشد.

وی اضافه کرد: کتابخانه امام حسن مجتبی شهر مهاجران در حال حاضر ۴۰۰عضو فعال و بیش از ۱۲ هزار نسخه منابع اطلاعاتی دارد و سالن آمفی تئاتر آن با ظرفیت ۲۰۰ نفر و در ۴۰۰ متر مربع کلنگ زنی می‌شود و ۱۳۵ متر نیز به فضای کتابخانه افزوده خواهد شد.

زارعی تصریح کرد: برای گسترش این کتابخانه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه شهرستان بهار در نظر گرفته شده که تاکنون حدود یک میلیارد تومان تخصیص داشته است.

وی بیان کرد: برای تکمیل پروژه باید از همه ظرفیت ها استفاده کرد و خیرین، فرماندار، نماینده و امام جمعه محترم می توانند کمک شایانی به اداره کل کتابخانه های عمومی برای تکمیل و آماده سازی پروژه نمایند.

در این مراسم از زحمات و همراهی حجت الاسلام عالمی امام جمعه مهاجران در راستای حمایت از امور فرهنگی منطقه و اهدای زمين ساخت کتابخانه امام حسن مجتبی (ع) قدردانی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات