با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و همکاری سپاه امام رضا(ع)؛

محرومیت زدایی در ۱۳ حوزه خدماتی خراسان رضوی آغاز شد + عکس

استاندار خراسان رضوی در جلسه محرومیت زدایی با همکاری سپاه در خراسان رضوی گفت: محرومیت‌زدایی در ۱۳ حوزه خدماتی این استان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و انعقاد قرارداد مربوطه آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۲۲۳۵۸
|
۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، یعقوبعلی نظری در جلسه محرومیت زدایی با همکاری سپاه در خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهارکرد: آبرسانی، آبخیزداری، مسکن، راه روستایی، امنیت غذایی، رفع مشکلات حاشیه نشینی شهرهای استان، اشتغال، مدرسه روستایی، روستای مولد و حوزه عشایری از جمله اقدامات محرومیت زدایی در استان است که با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) انجام می شود.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: انباشت مشکلات در بخش‌های مختلف و به ویژه روستاهای استان خراسان رضوی شرایط ویژه ای را ایجاد کرده است که باید برای حل آن اقدام مناسبی برنامه ریزی شود.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر تثبیت روستاییان با نگاه مولدسازی، گفت: رویکرد جهادی موجود در نهادهای انقلابی با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) می‌تواند با نگاهی متفاوت، مسائل را در زمانبندی فشرده همراه با کیفیت پیگیری کند.

رفع محرومیت یکی از وظایف مهم سپاه پاسداران است

محرومیت زدایی در ۱۳ حوزه خدماتی خراسان رضوی آغاز شد + عکس

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) نیز گفت: با انعقاد قرارداد حوزه محرومیت زدایی ما بین استانداری و این قرارگاه، هر دو طرف باید نگاه جهادی به مفاد آن داشته باشند.

سردار سرتیپ جمال الدین آبرومند افزود: بار سنگین اجرایی این قرارداد بر عهده سپاه استان و قرارگاه ثامن الائمه قرار می‌گیرد و با توجه به ظرفیت موجود امیدواریم با تامین منابع مورد نیاز، ظرف سه سال آینده بتوانیم اقدامات محرومیت زدایی را به نتیجه برسانیم.

وی ادامه داد: رفع محرومیت یکی از وظایف مهم سپاه پاسداران در پاسخ به حمایت مردم از انقلاب و دستاوردهای آن است.

بحران آب جدی است

محرومیت زدایی در ۱۳ حوزه خدماتی خراسان رضوی آغاز شد + عکس

رییس نمایندگان مجمع استان خراسان رضوی نیز گفت: هم اکنون مشکلات انباشته و متراکم در سطح استان وجود دارد و باید به آن نگاه ویژه ای داشته باشیم.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: باید به این موضوع توجه کرد که چرا بسیاری از مردم روستاها، به حاشیه شهرها مهاجرت می‌کنند و با ایجاد زیرساخت‌های حداقلی مردم بتوانند در روستای خود زندگی کنند.

وی بیان کرد: در زمان کرونا به دلیل عدم زیرساخت‌های مناسب برای آموزش مجازی دانش آموزان و عدم راه مناسب روستایی باعث شد که در واقع دانش آموزان ۲ سال از آموزش محروم بمانند، امیدواریم با حضور ارگانهای انقلابی نگاه ویژه ای به روستاها فراهم شود.

نماینده مردم مشهد و کلات ادامه داد: بحران آب در سطح کشور مسئله جدی است ولی در خراسان رضوی به دلیل اینکه از منابع آبی زیرزمینی استفاده می‌شود با شرایط سخت و غیرقابل جبرانی رو به رو هستیم.

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به اینکه مشهد بارانداز همه مشکلات استان و کل کشور است، گفت: باید به صورت ویژه در حوزه های اجتماعی و فرهنگی حاشیه شهر مشهد اقداماتی انجام شود.

سپاه با همه تلاش خود، پای کار آمده است

فرمانده سپاه امام رضا (ع) نیز در این مراسم اظهار کرد: موضوعات مختلف طرح شده، در گروه های کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته است و سپاه با همه تلاش خود، پای کار آمده است تا تعهدات تصویب شده را به سرانجام برساند.

سید هاشم غیاثی افزود: همه مناطق استان و به خصوص روستاها در این طرح مد نظر قرار گرفته است ولی حاشیه شهرها مورد تاکید بیشتری قرار دارند.

در این مراسم همچنین، قربانعلی اشعری، فرمانده قرارگاه ثامن الائمه با بیان اینکه وجود همدلی در سرعت و کیفیت کارها مهم است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید بسیاری بر استفاده از توان داخل کشور با هم افزایی دارند.

فرمانده قرارگاه ثامن الائمه ادامه داد: هم اکنون ما در ۸۰ جبهه مختلف در حال فعالیت هستیم و امیدواریم با وجود این تفاهم‌نامه بتوانیم در بخش های دیگر نیز انجام وظیفه کنیم.

قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با مشارکت سپاه پاسداران، بسیج، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و آستان قدس رضوی برای حمایت از سه و نیم میلیون خانوار نیازمند، در فروردین ماه سال ۱۳۹۹ و با اوج گیری پاندومی کرونا تشکیل شد.

با پایان یافتن کرونا، این قرارگاه در سایر موضوعات مرتبط به محرومیت زدایی در استانهای سراسر کشور مشغول به فعالیت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار